Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@20:14:57 GMT

شاخص بورس قله ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۵۶۱۵

آفتاب‌‌نیوز :

امروز با باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۴۵۲۹ واحد رشد کرد و توانست برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه کانال ۳۰۰ هزار واحدی را بشکند و حتی تا نیمه کانال ۳۰۴ هزار واحدی پیشروی کنند. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۱۷۰۶ واحد افزایش رقم ۸۵ هزار و ۲۰۶ را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص آزاد شناور نیز با ۵۹۸۱ واحد افزایش رقم ۳۴۸ هزار و ۱۹۲ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۹۴۰ و ۶۲۹۹ واحد رشد کردند.

امروز پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب ۷۶۴، ۳۱۸ و ۲۹۱ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند اما در طرف مقابل پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش بندر عباس به ترتیب با ۲۸۷، ۱۴۲ و ۱۱۷ واحد تاثیر کاهنده شاخص‌های بازار را با افت مواجه کردند.

بانکی‌ها پس از مدتی امروز توانستند با حجم معاملات ۳.۷ میلیارد سهم واوراق مالی بیشترین ارزش معاملات را معادل با ۲۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ثبت برساندند.

پس از بانکی‌ها گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها بیشتر ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بانکی‌های که جزو تاثیرگذاران روی شاخص‌های بازار سرمایه بودند اکثرا با رشد قیمت نیز مواجه شدند و در بخشی از نمادهای این گروه با صف‌های خرید رو به رو بودیم.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با رشد قیمت رو به رو شدند به طوری که بسیاری نزدیک به ۵ درصد در قیمت پایانی افزایش را تجربه کرده‌اند.

اما همانطور که اشاره شد پالایشی‌ها روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشتند و عمدتا با افت قیمت رو به رو شدند. به طوری که تابلوی گروه فرآورده‌های نفتی امروز به جز در یک نماد با کاهش قیمت رو به رو بودند.

امروز در بورس تهران ۲۴۲ سهم با رشد قیمت و ۱۰۲ سهم با افت قیمت رو به رو بودند در فرابورس ایران نیز ۱۳۱ سهم افزایش قیمت را تجربه کردند و ۷۳ سهم با افت قیمت رو به رو بودند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۲۱۴۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار به عدد ۶۹۸ هزار و ۵۸۷ رسید.

آیفکس نیز با ۳۳.۷۹ واحد رشد تا رقم ۳۹۱۸ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به رقم ۹۲۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با رشد ۱۲۰۷.۲۰ واحدی به ۲،۲۶۶،۱۲۴.۵۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۶۷.۱۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۳۲.۷۶۹ میلیارد سهم بود که طی ۴۱،۵۰۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶،۵۲۰.۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۲۹۱،۶۰۷.۰۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6096806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات