Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی گفت: امروزه در عصر اطلاعات و ارتباطات، درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای مجازی دارد، اما افرادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها اقدام به کسب و کار غیر قانونی کرده و از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این که فصل بازگشایی مدارس پیش رو است و خانواده‌ها فرصت مناسبی برای خرید وسایل ویژه داش آموزی دارند، افزود: در این ایام، کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده از سوی برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بهانه فروش ارزان قیمت لوازم التحریر، متصور است.

نعمایی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در خرید‌های اینترنتی، قبل از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند و حتماً پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مجرمان سایبری به بهانه‌های مختلف مانند تخفیف ویژه دانش آموزی و فروش لوازم التحریر، پول هنگفتی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری می‌کنند، لذا شهروندان می‌بایست در مواجهه با آگهی‌های جذاب و اغواگرایانه، هوشمندانه عمل کنند و ضمن تحقیق و بررسی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه در سایت‌های فروش لوازم التحریر کنند و از دارا بودن «نماد اعتماد الکترونیکی» (ای-نماد) توسط فروشگاه مجازی اطمینان حاصل کنند و از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: شهروندان در صورتی که مجبور به خرید از طریق درگاه‌های اینترنتی می‌باشند؛ باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی آدرس اینترنتی URL و وجود گواهینامه SSL یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند و هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.
انتهای پیام/م

هشدار پلیس در خصوص خرید آنلاین لوازم‌التحریر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اینترنت اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام‌ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۲:۰۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌هایچلسی و تاتنهام امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز چلسی و تاتنهام

لیگ برتر انگلیس (چلسی - تاتنهام) ساعت ۲۲:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750005

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و التعاون + پخش آنلاین
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام‌ + پخش آنلاین
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی