Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:25:39 GMT

طرح مایه‌کوبی طیور خراسان شمالی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۲۳۵

طرح مایه‌کوبی طیور خراسان شمالی به تعویق افتاد

حمید رمضانی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ملی مایه کوبی طیور بومی در روستاها، قرار بود از ۲۳ شهریور آغاز شود اما اجرای آن از ۲۵ همین ماه  به مدت ۱۰ روز کاری در روستاهای استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح واکسیناسیون، به شیوه آشامیدنی و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود و هزینه ای برای مرغداران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رمضانی اظهار داشت: واکسیناسیون طیور بومی با اولویت روستاها دارای جمعیت بالای مرغ، مرغداران در اطراف مرغداری های صنعتی و روستاهای اطراف تالاب ها، آبگیرها و محل فرود پرندگان مهاجر انجام می شود.  

معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این نخستین مرحله از طرح ملی مایه کوبی طیور روستایی است و قرار است هر چهار ماه اجرایی شود گفت: سهم استان مایه کوبی ۴۰۰ هزار قطعه مرغ بومی در روستاها است و برآورد می شود جمعیت طیور در این مناطق، همین تعداد باشد.  

بر اساس این گزارش، پارسال ۵۰ هزار قطعه مرغ بومی در روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل مایه کوبی شده است.  

نیوکاسل، یک بیماری ویروسی و واگیردار است که به اشکال مختلف تنفسی، عصبی و گوارشی بروز می کند و برخی از سویه های این ویروس، می تواند تا ۱۰۰ درصد، تلفات داشته باشد.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی مایه کوبی دام خراسان شمالی مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی