Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:55:52 GMT

ترامپ کشته شدن پسر بن لادن را تائید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۵۱۴

ترامپ کشته شدن پسر بن لادن را تائید کرد

به نوشته تارنمای «هیل» به نقل از بیانیه کاخ سفید؛ حمزه بن لادن در عملیات ضد تروریستی نیروهای ارتش آمریکا  کشته شده، اما زمان دقیق این حادثه  مشخص نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه افزود: از بین رفتن حمزه بن لادن نه تنها القاعده را از مهارت مهم فرماندهی و ارتباط نمادین با پدرش محروم می کند، بلکه فعالیت ها و اقدامات عملیاتی مهم این گروه را نیز تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش هایی که در میانه تابستان جاری (مرداد ماه) منتشر شد، حاکی از کشته شدن پسر بن لادن بود که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ سخنرانی همگانی کرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در اواخر اوت با تائید خبر کشته شدن حمزه به شبکه فاکس نیوز گفت بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده، حمزه بن لادن کشته شده است، اما جزئیاتی دراین باره در اختیار ندارد.

شبکه آمریکایی "ان‌ بی‌ سی نیوز" نهم مرداد ماه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور از احتمال مرگ "حمزه بن لادن" پسر "اسامه بن‌لادن" رهبر القاعده خبر داد.

ان بی سی نیوز افزود: این حمله با مدیریت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) صورت گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ اسفند ۹۷ اعلام کرده بود: هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش دریافت می کند.        

حمزه پیش تر، تهدید کرده بود برای انتقام خون پدرش که در مه ۲۰۱۱ (اردیبهشت/ خرداد ۱۳۹۰) در عملیات نیروهای ویژه آمریکا کشته شد، به خاک و منافع ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال ۱۹۸۹ شهروند سعودی است که با دختر «محمد عطا» رباینده اصلی هواپیماهای مسافربری آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و مغز متفکر حملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی، ازدواج کرده است.

بر اساس نامه اسامه بن لادن که از ساختمان «ابیت آباد» پاکستان که در آن کشته شد، به دست آمده است، بنیانگذار القاعده، پسرش را برای جایگزینی خود و رهبری این گروه آماده می کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمزه پاکستان افغانستان دونالد ترامپ القاعده ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن مارک اسپر وزارت خزانه داری آمریکا سیا امريكا وزارت خزانه داری آمریکا کاخ سفید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها