Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بازی به میزبانی تیم قشقایی شیراز، یکشنبه بیست و چهارم شهریورماه جاری و از هفته پنجم مسابقات فوتبال دسته یک کشور ( جام آزادگان ) در ساعت ۳۰ /۱۶ در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.

آخرین دیداری که این ۲ تیم همشهری با هم بازی کردند مربوط به سال ۹۷ است  که این شهرآورد را فجریها با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود تمام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اینک در جدول رده بندی تیم فجر با ۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و تیم قشقایی هم با چهار امتیاز یازدهم است اما این دلیل نمی شود که شاگردان رضا عنایتی سرمربی تیم قشقایی با این شرایطی که در جدول دارند از پیش بازنده باشند چرا که ملاک بُرد در دربی ها شرایط روحی و روانی تیمهاست.

مربیان با تجربه این ۲ تیم از شرایط حساس دربی آگاه هستند و می دانند ملاک موفقیت در این بازی آمادگی روحی و روانی بازیکنان است.

تیم قشقایی این فصل لیگ دسته یک را خوب آغاز کرد و توانست از ۲ بازی چهار امتیاز از تیم‌های مدعی کسب کند اما این تیم در هفته‌های سوم و چهارم شکست خورد و به رده یازده جدول رفت و برای اینکه به باخت عادت نکند راهی به جز بردن بازی شهرآورد را ندارد.

رضا عنایتی و داود مهابادی سرمربیان تیمهای شیرازی  نیاز به برد در این بازی را دارند، فجریها برای رسیدن به رده نخست جدول و قشقاییها هم برای بازگشت به بالای جدول تهاجمی بازی خواهند کرد چرا که مساوی برای هیچ کدام از تیم ها دردی را دوا نخواهد کرد.

نماینده ایل قشقایی در این فصل تیمشان را خوب بسته اند و در ۲دیدار هم که واگذار کردند با بدشانسی و اشتباهات داوری همراه بوده است.

با این حال تا پایان مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۳۰ بازی باقی مانده و هر ۲ تیم فرصت آن را دارند که به عنوان مدعی ظاهر شوند چرا که هنوز چیزی را از دست نداده اند.

همه نگاه های تیم قشقایی در این  بازی به ساق های محمد غلامی بازیکن گلزن و کهنه کار این تیم دوخته شده و تیم فجر هم به گلزنی بابا محمدی امید دارد تا این بازی را به سود خود تمام کنند.

هر۲ تیم شیرازی به مانند سالهای گذشته با مشکل مالی مواجه هستند و انتظار دارند از سوی مسئولان استان، هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان مورد حمایت قرار گیرند اگرچه تاکنون نیز مبلغی به آنها کمک شده است.

از داوری ضربه زیادی خوردیم

مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز به ایرنا گفت: با اشتباه داوری ۲ بازی را واگذار کردیم و امیدواریم کمیته داوران حساسیت زیادی روی گزینش داوران به ویژه برای بازیهای مهم و حساس داشته باشد.

روح الله نجف پور ادامه داد: درسال گذشته بازی های لیگ دسته یک از طریق برنامه های ورزشی تلویزیونی مورد نقد و بررسی به ویژه در مورد داوری قرار می گرفت اما هم اینک این برنامه تاثیرگذار که می‌توانست ضریب اشتباه داوران و شائبه ها را کمتر کند در این فصل پخش نمی شود.

وی افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه برای باشگاه در نظر گرفته ایم و مقرر شد ۳۰ درصد از سوی مسئولان استان کمک شود که این امرتاکنون محقق نشده است و هیات فوتبال هم در این باره قول  مساعد داد، اگرچه اداره کل ورزش و جوانان ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.

 او گفت: تاکنون چهار بازی برگزار شده با تیم های مدعی بوده اگر چه همه دیدارها سخت است اما از هفته هشتم به بعد بازیهای آسانتری داریم و تیم هم تا آن زمان به هماهنگی کامل رسیده است .

مدیرعامل باشگاه قشقایی با بیان اینکه بازی کردن در ساعت ۳۰ /۱۶ شهریورماه برای بازیکنان و تحمل آن برای  تماشاگران سخت است، افزود : این امر در حالی است که سایر بازی ها در ساعت ۱۸ برگزار می شود و اعتراض برخی از هواداران ما هم در بازی گذشته به همین دلیل بوده است.

وی گفت: برای بازی مقابل فجر سپاسی چند بازیکن مصدوم داریم اما شرایط سایر بازیکنان خوب است و برای ارایه یک بازی خوب و تماشاگرپسند به میدان می رویم .

خبرهای خوشی برای تیم فجر در راه است

اما محمدعلی تابع بردبار مدیر اقتصادی باشگاه فجر به ایرنا گفت:  با تدابیر اتخاد شده خبرهای خوبی برای این تیم در راه است و بنظر می رسد که مشکلات مالی سال های گذشته آنچنان گریبانگیر این باشگاه در فصل جدید نباشد.

وی افزود: با تلاش مدیرعامل و معاون اقتصادی باشگاه ارتباط بسیار خوبی با مدیران بنگاههای اقتصادی استان برقرار شده و هم اینک  بسیاری از  کارشناسان اقتصادی استان و کشور در کنار این باشگاه هستند تا سال خوب فوتبالی را برای استان فارس رقم بزنند و طلسم ۶ ساله دوری ازلیگ برترشکسته شود.

بازی با تیم قشقایی مهم است

همچنین سرمربی تیم فجرشهید سپاسی در گفت وگو با ایرنا افزود: بازی مهمی پیش رو داریم و این دیدار برای هر ۲ تیم اهمیت زیادی دارد.

داود مهابادی ادامه داد: بازیکنانم ازاهمیت این بازی آگاه هستند و به آنها گوشزد کرده ایم که به دنبال ارائه بازی جوانمرانه باشند تا تماشاگران لذت ببرند .

وی اضافه کرد: برای این بازی چند بازیکن خود را در اختیار نداریم اما سایر بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند.

سرمربی تیم فجر از هواداران تیمش خواست تنها بازیکنان تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند و کاری به تیم حریف نداشته باشند.

 هم اینک در جدول رده بندی دسته یک فوتبل کشور از چهار بازی بر گزارشده تیم بادران تهران با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و نود ارومیه هم با ۹ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ را کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

۹۶۰۰ / ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال لیگ آزادگان شیراز شهرآورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

به گزارش مشرق، مهدی دادرس از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درباره شرایط ذوب‌آهن در پایان فصل حرف می‌زنم
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • تلاش استقلال برای رساندن مدافع مصدوم به تراکتور
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم