Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-09@02:57:34 GMT

چگونه معافیت سربازی کوتاهی پا بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۹۴۷

چگونه معافیت سربازی کوتاهی پا بگیریم؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که دچار کوتاهی پا هستند، درباره شرایط قرار گرفتن در شمول معافیت دائم سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، در صورتی که به استناد اسکنوگرام کوتاهی بیش از ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ سانتی‌متر باشد، با تایید شورای پزشکی فرد مشمول خدمت وظیفه معاف دائم از خدمت شناخته خواهد شد.

همچنین؛ اگر کوتاهی بیش از ۳ سانتی متر (به استناد اسکنوگرام) باشد، فرد در شمول معافیت دائم قرار می‌گیرد که در تبصره این موضوع آمده: برای دارندگان مدارک کارشناسی، کوتاهی بیش از ۵ سانتی متر است.

البته اگر فرد مشمول وظیفه‌ای کوتاهی از ۱ تا مساوی ۳ سانتی متر داشته باشد در شمول معاف از خدمات رزمی قرار می‌گیرد که برابر تبصره: برای دارندگان مدارک کارشناسی، کوتاهی از ۱ تا مساوی ۵ سانتی متر است.

گفتنی است؛ مشمولان برای اقدامات اولیه و ارائه تقاضای معافیت پزشکی، باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و اخذ دفترچه راهنما و تکمیل اوراق مربوط به معافیت پزشکی، مراجعه به پزشکان معاین اولیه، انجام واکسیناسیون و تحویل مدارک تکمیل شده به دفاتر مربوط. اقدامات لازم را انجام دهند و فرد مشمول وظیفه‌ای که تقاضای معافیت پزشکی دارد، تا طرح پرونده در شورای پزشکی نمی‌تواند در خلال رسیدگی انصراف دهد. مگر اینکه قبل از طرح پرونده مشمول در شورا، یاد شده شرایط معافیت‌های دیگر را داشته باشد.

علاوه بر این اگر فرد مشمول وظیفه‌ای در شورای پزشکی معاف شناخته نشود، در راستای ماده ۴۲ مکرر قانون می توانند به رای شورای پزشکی و یا به نظریه تخصصی اعتراض کنند و اظهارنظر در مورد معافیت پزشکی فرد مشمول وظیفه توسط شورای پزشکی صورت می‌گیرد و اگر مشمولان به رای شورای پزشکی اعتراض داشته باشند، ثبت درخواست اعتراض ازطریق دفاتر پلیس +۱۰ صورت می‌گیرد و پرونده وی در شورای عالی پزشکی مطرح خواهد شد.

البته مشمولان در نظر داشته باشند که مطابق تبصره، مشمولان یک هفته پس از ثبت رای به مدت ۱۰ روز حق ثبت اعتراض به رای شورای پزشکی را دارند و چنانچه پس از معرفی مشمول به بیمارستان و طرح پرونده در شورا او سرباز شناخته شود، مشمولان باز هم می‌توانند به رای شورا اعتراض کنند و در این صورت نیز، پرونده به شورای عالی پزشکی فرستاده خواهد شد.

مشمولان به رای شورای عالی پزشکی نمی‌توانند اعتراض کنند، چراکه رای شورای عالی پزشکی قطعی و لازم‌الاجراست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خدمت وظیفه عمومی معافیت پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • معافیت پزشکی سربازان حین خدمت چطور انجام می‌شود؟
  • تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اما و اگرهای قانون سربازی