Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:36:25 GMT

روغن کرمانشاهی به دانشگاه رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۰۱۲

روغن کرمانشاهی به دانشگاه رفت

به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برند روغن حیوانی متعلق به استان کرمانشاه است از این رو باید به خوبی از آن حمایت و حفاظت کنیم.
وی عنوان کرد: در یک پروژه با همکاری دانشگاه های استان در حال انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم تا سرعت تولید روغن کرمانشاهی و کیفیت آن را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار کرمانشاه به نقش مهم عشایر در تولید روغن کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: عشایر استان کرمانشاه یک میلیون کیلوگرم روغن کرمانشاهی در سال تولید می کنند.
حاتمی افزود: نقش عشایر در تولید روغن حیوانی پررنگ است از این رو باید از این قشر حمایت شود.

روغن کرمانشاهی نوعی روغن حیوانی است که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود. بازگرداندن قوای جسمانی تحلیل رفته‌ بیماران، سلامت دستگاه گوارش، درمان بیماری‌های التهابی روده، استحکام و تقویت استخوان‌ها از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی است و به دلیل ارزش غذایی بالا، بو و مزه بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.
عطر و طعم این روغن بستگی زیادی به نحوه خوراک و چرای دام دارد. از این رو به دلیل چرای گله‌های گوسفند استان کرمانشاه در مراتع پرعلف با گیاهان خاص این روغن از بو و مزه خاصی برخوردار است.
از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی خاصیت ضدالتهاب است. ماساژ بدن با این روغن باعث تسکین و بهبود درد مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی می‌شود و به گرم شدن بدن و استخوان‌ها کمک می‌کند.
استفاده از این روغن در تهیه غذاها به دلیل دارا بودن عناصر معدنی مورد نیاز بدن، باعث تحکیم و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
کاهش کلسترول بدخون و افزایش کلسترول خوب از خواص روغن کرمانشاهی است به شرطی که در مقدار مناسب و با تحرک بدنی کافی مصرف شود.
روغن حیوانی کرمانشاهی به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در سلامت دستگاه گوارش و درمان بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون موثر است.
خواص روغن کرمانشاهی شباهت زیادی به خواص روغن نارگیل دارد و به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب که مستقیما توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند، در کاهش و کنترل وزن و تولید انرژی بدن نفش بسزایی دارد.
در طب سنتی از این روغن برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده می‌شود؛ استفاده از این روغن در شادابی و شفافیت پوست موثر است.
۹۶۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری گردشگری کرمانشاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است