Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:44:59 GMT

واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۳۲۳

واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر «نیلا فرید ملوک» وزیر بهداشت اندونزی در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سلامت یکی از اولویت های رییس جمهور اندونزی است و دولت علاوه بر تمرکز در توسعه زیرساخت ها، به سلامت جامعه نیز توجه جدی دارد.

وی افزود: جمعیت ایران حدود ۸۰ میلیون نفر است اما اندونزی ۴ برابر ایران جمعیت و ۱۷۵۰۰ جزیره دارد که در منطقه زلزله خیزی قرار گرفته و مشکلات زیادی در کشور داریم چون الگوی بیماری ها از واگیردار به سمت غیرواگیر تغییر یافته است بنابراین اولویت و تمرکز ما نیز، این بیماری ها به ویژه دیابت و فشارخون بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت اندونزی خاطرنشان کرد: شناسایی و غربالگری فشارخون بالا در ایران برای جمعیت بیش از ۳۰ میلیون نفری و کاهش مرگ مادران باردار و کودکان برای من جذاب است و می توانیم در این زمینه ها همکاری هایی در آینده داشته باشیم.

ملوک اضافه کرد: در نشست آستانه تاکید کردیم که باید بهداشت اولیه را تقویت کنیم. رویکرد ما در اندونزی توجه به بهداشت در خانواده است تا از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری کنیم. 

وی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در ایران برای ما جذاب است، گفت: در اندونزی در این زمینه، در مراحل اولیه قرار داریم و بیمه سراسری و رایگان برای مردم این کشور انجام شده و بیشترین هزینه های درمانی توسط دولت و مابقی توسط مردم تامین می شود.

وزیر بهداشت اندونزی در خصوص اهداف سفر خود به ایران اظهار داشت: یکی از اهداف سفر ما این است که از نزدیک سیستم بهداشتی و درمانی ایران را ببنیم و در زمینه های فناوری سلول های بنیادی، پیوند اعضا و تقویت گردشگری سلامت در اندونزی با توجه به وجود ۱۷۵۰۰ جزیره در این کشور، همکاری های خود را گسترش کنیم. 

ملوک با اشاره به همراهی شرکت های دارویی اندونزیایی در سفر خود به ایران، افزود: در مورد انتقال فناوری داروسازی بین دو کشور، تقویت تولید مواد اولیه و دیگر زمینه ها علاقه مند به ارتقای همکاری های مشترک هستیم و امیدواریم که توافق نامه و تفاهم نامه ها، اجرایی شود.

وی در خصوص شرایط همکاری با ایران در زمان تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، گفت: کار ما در تقویت همکاری های بهداشتی و درمانی با ایران، بشردوستانه و انسانی است و این همکاری ها می تواند انواع مختلفی داشته باشد. 

معاون وزیر بهداشت اندونزی در خصوص میزان واردات دارو به این کشور و چشم انداز همکاری های دارویی با ایران، گفت: بیش از ۸۰ درصد از داروهای مورد نیاز اندونزی، ساخت داخلی است و آنچه نیاز به واردات داریم، داروهای با تکنولوژی پیشرفته است. در اندونزی ۲۰۰ صنعت دارویی فعال هستند و سیاست دولت ما عدم وابستگی در تهیه مواد اولیه دارویی و ساخت داروهای وارداتی است.

وی یادآور شد: امیدواریم که از همکاری با ایران در مورد فناوری نانو و انتقال فناوری دارو بیشتر استفاده کنیم و اندونزی می تواند به عنوان نماینده داروهای ایرانی در اندونزی و کشورهای همسایه نقش آفرینی کند

کد خبر 4718193 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اندونزی وزارت بهداشت پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت دارو پرونده الکترونیک سلامت بیمارستان بیماری های قلبی و عروقی بیمه سلامت سازمان غذا و دارو بهداشت دهان و دندان داروخانه سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی فشار خون بالا سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها

توسعه روابط گردشگری ایران و اندونزی بر مبنای اشتراکات فرهنگی و مذهبی در دستور کار قرار گرفته است و سفیر کشور اندونزی ایران را مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها عنوان کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری کشور، در دیدار با رونی پراستیو یولیانتورو؛ سفیر جمهوری اندونزی در ایران ضمن اشاره به اینکه کشور اندونزی در لیست کشورهای لغو روادید یکطرفه ایران قرار دارد، اتخاذ تدابیر برای ارتباط دو سویه بخش خصوصی و نیز زمینه‌سازی برای تقویت تعاملات و همکاری‌های مشترک را در دستور کار قرار داد.

تلاش برای ایجاد پرواز مستقیم، کاهش هزینه بسته‌های تور، تدوین اسناد همکاری گردشگری و برگزاری رویدادهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و نیز تمرکز بر روش‌های بازاریابی و تبلیغات از جمله استفاده از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در فضای مجازی و احصای سلایق طرفین به منظور پذیرش مقاصد جذاب، بخش دیگری از گفت‌وگوی طرفین بود.

بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد

همچنین در این نشست رونی پراستیو یولیانتورو سفیر کشور اندونزی در ایران نیز بر اشتراکات فرهنگی دو کشور تاکید و ایران را مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها دانست.

او تسهیل ورود گردشگران بین دو کشور و معرفی جاذبه‌های گردشگری در قالب تولید محتوا را دو موضوع مهم قلمداد کرد.   

دیدار با مسئولان و مقامات گردشگری کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران با آنها لغو روادید یکطرفه داشته است، از جمله اقدامات مستمر و با هدف توسعه روابط مشترک همواره در دستور کار قرار دارد و دیدار با سفیر کشور اندونزی در همین راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها
  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت