Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در این مراسم  باشکوه که آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره)، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، حجج الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی  و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین پس از قرائت آیه هایی چند از قرآن کریم حجت الاسلام محمد جبار بهادری از طلبه های لبنانی به زبان عربی در سوگ سرور و سالار شهیدان به ذکر مصیبت پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین کورانی در سال ۱۳۳۴ در روستای یاطر در منطقه جبل عامل جنوب لبنان متولد و در سیزده سالگی برای یادگیری علوم حوزوی راهی نجف اشرف شد، حدود یک‌ سال در قم حضور داشت و تحت تاثیر امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی قرار گرفت و رژیم شاهنشاهی او را به علت همین تاثیرپذیری و فعالیت‌هایش از ایران اخراج کرد.

مرحوم کورانی در لبنان با سید عباس موسوی در حوزه امام منتظر شهر بعلبک به تدریس علوم دینی و حوزوی و زبان فارسی پرداخت. او یکی از افراد تاثیر گذار در تاسیس حزب الله لبنان بود و در تشکیل آن مشارکت فعال داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و تا سال ۱۳۶۵ در تهران بود و سپس برای فعالیت های دینی و تبلیغی به لبنان بازگشت.

از این عالم زاهد تالیفات متعددی درباره مباحث دینی به یادگار مانده است.

وی ۲۱ شهریورماه سالجاری پس از تحمل هشت ماه بیماری دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهر آن مرحوم عصر امروز پس از تشییع درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد

ب‌ه گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان پیشوا برگزار شد.‌

بر اساس این گزارش مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کربلایی حسن حامدی و با حضور حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه و سرگرد علیدوستی جانشین فرمانده سپاه و مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی شهرستان پیشوا در مصلی حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

کد خبر 6096500

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران