Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:31:12 GMT

علت افزایش وزن در پیری

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۷۳۱

علت افزایش وزن در پیری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فرادید، دانشمند انستیتوی کارولینسکای استکهلم موفق به کشف رابطه بالا رفتن سن و افزایش وزن شدند.

بر اساس یافته‌های پژوهش انستیتوی کارولینسکا استکهلم که بر روی سایت این مؤسسه منتشر شده است، یک گروه علمی از سوئد و فرانسه دریافتند که افزایش سن و به‌دنبال آن کاهش سرعت متابولیسم چربی، منجر به افزایش وزن بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مدت ۱۳ سال، دانشمندان متابولیسم لیپید را در یک گروه ۵۴ نفری مورد بررسی قرار داد. در طی مدت این بررسی، تمام داوطلبان کاهش سرعت سوخت و ساز چربی را داشتند. به همین دلیل وزن بیمارانی که مقدار کالری مصرفی را کاهش ندادند به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافت. به گفته کارشناسان به دلیل کند شدن متابولیسم چربی‌ها در بدن، حتی اگر مقدار مواد غذایی مصرف شده و ورزش در همان سطح باقی بماند، افراد چاق می‌شوند.

علاوه بر این زیست‌شناسان مولکولی، متابولیسم چربی بیش از ۴۰ زن که تحت عمل جراحی به منظور کاهش وزن بدن قرار گرفته بودند را مورد بررسی قرار دادند. خاطرنشان می‌شود که آن دسته از بیمارانی که میزان متابولیسم چربی در آنها افزایش یافته بود به مدت چهار تا هفت سال پس از عمل، اضافه وزنی معادل با پیش از عمل پیدا کردند.

پیتر آرنر یکی از نویسندگان این تحقیق از دانشگاه کارولیناست، اظهار داشت که «نتایج برای اولین بار نشان می‌دهد که فرآیند‌های موجود در بافت چربی، تغییر وزن بدن در دوران پیری را به‌گونه‌ای مستقل از سایر عوامل تنظیم می‌کنند. این ممکن است نشانگر درمان‌های جدید برای چاقی باشد.»

این مطالعه فرضیه تسریع متابولیسم لیپید‌ها با افزایش فعالیت بدنی را که پیشتر مطرح شده بود، تأیید کرد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزن سوئد فرانسه سوخت و ساز مواد غذایی عمل جراحی کاهش وزن چاقی سوخت و ساز عمل جراحی مواد غذایی اضافه وزن متابولیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است