Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:00:06 GMT

چالش‌های استفاده از رمز ارزها بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۹۰۹

چالش‌های استفاده از رمز ارزها بررسی می‌شود

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا،  «مهدی صادقی شاهدانی» رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) عصر امروز در نشست خبری همایش  صنعت ارزهای رمز نهاد و آینده اقتصاد ایران در شرایط تحریم، با بیان اینکه این همایش ۲۶ شهریور از ساعت ۱۴ تا  ۲۰ در سالن همایش آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) با حضور کارشناسان و اندیشمندان برگزار می‌شود، افزود: استخراج، خرید و فروش رمز ارزها از نظر فقهی و حقوقی و  همچنین آثار توسعه رمز ارزها در تولید و تجارت از محورهای این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق «ع» با اشاره به دیگر محورهای این همایش تصریح کرد: استخراج، خرید وفروش رمزارزها از منظر فقهی، حقوقی و فنی، آثار توسعه رمزارزها در تولید و تجارت، اهمیت و ضرورت مبادلات بین‌المللی از طریق ارز دیجیتال در شرایط تحریم، فرصت‌ها و تهدیدات رمزارزها در نظام اقتصادی و اقتصاد ایران، اخذ مالیات ارزهای دیجیتال، بیم‌ها و امیدهای صنعت ارزهای دیجیتال، نگاه به رمزارز به مثابه کالای استراتژیک، بلاکچین در صنعت، تجارت و اقتصاد، آینده صنعت رمزارزها، صادرات و واردات و صنعت رمزارزها و جایگاه صنعت رمزارزها در نظام اقتصادی از دیگرمحورهای همایش است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم که ایران از لحاظ مبادلات مالی در سطح بین المللی دچار مشکلات زیادی شده است توسعه رمز ارزها دارای مزیت های فراوانی است، تصریح کرد: کنترل این رمز ارز ها ازسوی کشور های دیگر به سختی امکان پذیر است و ایران می تواند از آن ها استفاده کند البته این رمز ارز ها نمی تواند همه مبادلات مالی کشور را پوشش بدهند اما می تواند در حد مدیریت کشور به مسئولان کمک کنند.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه برخی ها نگران این مسئله هستند که این ارز ها هم از سوی کشور های سلطه گر کنترل شود گفت: برای این مسئله هم می توان راه حل ارائه داد. به عنوان مثال یکی از راه حل ها که در همایش هم مورد بررسی قرار می گیرد بحث توسعه رمز ارز های ملی و مختص به ایران است. با به دست آوردن دانش فنی این رمز ارزها می توانیم برای کشور خود رمز ارز اختصاصی طراحی کنیم تا نگران کنترل آن از سوی کشورهای سلطه گر نباشیم.

وی با بیان اینکه یکی ازوظایف دانشگاه ها رفع مشکلات کشور با ارائه راهکارهای علمی و قابل اجرا است، اظهار کرد: همایش صنعت ارزهای رمز نهاد و آینده اقتصادی ایران در شرایط تحریم هم با همین دغدغه برگزار می شود تا بتوانیم به عنوان دانشگاه در شرایط تحریم برای مسئولان کشور راه حل ارائه کنیم. البته دانشگاه امام صادق(ع) در این زمینه تنها نیست و دانشگاه های برتر کشور هر کدام به اندازه توان و ظرفیت خود به دنبال رفع مشکلات و کمک به مسئولان هستند.

 شاپور محمدی، مهدی صادقی شاهدانی، حسینعلی سعدی، سعید زرندی، وحید شقاقی، یاشار راشدی، سیدمسعود شریفی، حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، اسماعیل ثنایی و حجت‌الاسلام محمد مبشری‌عارف، از جمله سخنرانان این همایش هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارزها دانشگاه امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ و در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، موضوع نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید قرار گرفت.

فاطمه سمیعی دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: اشتغال‌پذیری کاملاً متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال‌پذیری توسط مراکز مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد مؤثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

کد خبر 747641

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه