Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، که به‌عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان بازیگران کلیدی عرصه فاوا و کسب‌وکارهای مرتبط شناخته می‌شود، صبح روز شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۸، هم‌زمان با برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حضور  مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و  مهندس نیّره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر وزیر  ارتباطات و رئیس سازمان ملی استاندارد،  مهندس حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و  دکتر ستار هاشمی، جانشین معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل مخابرات ایران، اعضای سندیکای صنعت مخابرات ایران و اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران نیز در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره ملی فاوا حضور داشتند.

سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در این مراسم تأکید کرد که ایجاد فضای رقابتیِ سالم و همراه با شور و نشاط یکی از اهدافی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود و ایجاد این فضا نقشی کلیدی در رشد و توسعه حوزه فاوا ایجاد می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه در توسعه پایدار، شناسایی نخبگانِ حوزه یکی از مباحث موردتوجه است، خاطرنشان کرد: «در جشنواره فاوا، یکی از هدف‌گذاری‌ها، به‌صورت ویژه، شناسایی نخبگان و شرکت‌های برتر بوده است تا به‌نحوی بتوانیم از فعالیت آن‌ها تقدیر کنیم.»

در این مراسم همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد، با تأکید بر لزوم وجود قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی در راه رسیدن به کیفیت لازم برای رقابت‌پذیری، خاطرنشان کرد: «تفکر و فرهنگ‌ استانداردسازی باید در کشور ما نهادینه شود. ما نیز باید بتوانیم در رقابت جهانی شرکت کنیم.»

در پایان این مراسم و قبل از اهدای جوایز، وزیر  ارتباطات، با اشاره به اینکه کیفیت حق‌الناس است، گفت: «عقل سالم در بدن سالم است و سازمانی که فرایندهای کیفی درستی نداشته باشد، نمی‌تواند کیفیت درست به مردم ارائه دهد.» وی افزود: «در عصر فناوری اطلاعات و توسعهٔ اقتصاد دیجیتال، توجه به کیفیت و شاخص‌های آن، جزو اصولی است که باید به آن توجه ویژه داشت.»

گفتنی است جشنواره هشتم، با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران تحول اقتصاد دیجیتال» در ۶ محور استارتاپ برتر در حوزه ICT، دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب‌وکار در حوزهٔ فاوا، پژوهش‌های منتهی به فناوری، شرکت‌های برتر IT در توسعهٔ اقتصادی و فناوری فضایی و خدمات فضا، مجموعاً ۲۹۳ شرکت را مورد ارزیابی قرار داد که بنا به رأی هیئت داوران، لوح و تندیس رتبه اول در محور شرکت‌های برتر IT در توسعه اقتصادی به  دکتر اسمعیل ثنایی، مدیرعامل آریاهمراه‌‌ سامانه اهدا شد.

شرکت دانش‌بنیان آریا همراه‌ سامانه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده و به پشتوانه نیروی انسانی نخبه و متخصص و با تجربه اجرای بیش از ۱۴۰ پروژه در زمینه‌های گوناگون ICT، به یکی از شرکت‌های پیشتاز در ایران و خاورمیانه تبدیل شده است.

طراحی و توسعه، ساخت و تجهیز، نگهداری و راهبری مراکز داده بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی کشور، صنایع نفت، گاز و انرژی، صنایع تولیدی و معادن بزرگ، سازمان‌های دولتی و عمومی و اجرای پروژه ملی پشتیبانی از سامانه‌های کارت هوشمند سوخت و اخیراً اجرای پروژه‌های بزرگ تأمین و راه‌اندازی سیستم‌های یکپارچه ICT مجتمع‌های بزرگ ساختمانی، نمونه‌هایی از دستاوردهای چشمگیر آریاهمراه در توسعه صنعت ICT در ایران بوده است.

به‌گزارش روابط عمومی آریاهمراه، ثنایی در پی دریافت این جایزه اظهار داشت: «در سال‌های اخیر، متخصصان ما، در کنار ارائه خدمات و راهکارهای پیشرفته در زمینه‌های مختلف مرکز داده، سیستم‌های جریان ضعیف (ELV)، اینترنت اشیاء (IoT) و امنیت شبکه، به توسعه محصولاتی بومی در حوزه‌های رایانش ابری، امنیت سایبری (SIEM)، داده‌کاوی، هوش تجاری، کلان‌داده و بلاک‌چین پرداخته‌اند. امروز خوشحالیم که بخش عمده‌ای از این محصولات در مراکز مهم و استراتژیک کشور پیاده‌سازی شده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «قصد داریم در نمایشگاه آیندهٔ صنعت تلکام، از آخرین دستاوردهای خود در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین رونمایی کرده و راهکارهای هوشمند و یک‍پارچه‌ای را برای بهره‌مندی سازمان‌ها و کسب‌‌وکارهای ایرانی معرفی کنیم.»

گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام، صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی، از ۸ الی ۱۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴