Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک پورقلیچ پزشک عمومی در خصوص نکات بهداشتی که همزمان با آغاز سال تحصیلی والدین و دانش‌آموزان باید به آنها توجه کنند، گفت: معمولاً در هنگام آغاز مدارس با شیوع بیماری‌های تنفسی، پوستی و انگلی مواجه می‌شویم به دلیل اینکه در مدارس شاهد تجمع زیاد دانش‌آموزان در یک محیط بسته هستیم.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه خانواده‌ها و معلمان باید در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنند تا از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری شود، گفت: معمولاً در این دوران به دلیل اینکه کودکان چندین ماه را در تعطیلات بوده‌اند با اختلالات خواب مواجه می‌شوند که لازم است معلمان در چند هفته آغاز سال تحصیلی از ارائه متراکم دروس پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه در چند هفته آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزانی که به تازگی به مدرسه رفته‌اند با نحوه استفاده از کوله‌پشتی آشنایی ندارند و همین موضوع باعث ایجاد برخی از بیماری‌های ستون فقرات می‌شود، گفت: در این زمینه نیز لازم است معلمان و والدین توصیه‌های لازم را به کودکان ارائه کنند.

وی ادامه داد: معمولاً برخی از بیماری‌ها از طریق ترشحات بزاق یا دست‌های آلوده انتقال پیدا می‌کند که در این زمان کودکان لازم است از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده کرده و والدین نیز به آنها توصیه کنند در صورت بیمار بودن از نزدیک شدن به دانش‌آموزان دیگر خودداری کنند.

پورقلیچ با بیان اینکه نظافت و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی از انتقال بیماری‌های انگلی جلوگیری می‌کند، گفت: نظافت این اماکن نیز باید به طور مستمر انجام شود همچنین مسؤولان بهداشتی مدارس در زمان آغاز سال تحصیلی بررسی‌های لازم را در زمینه سلامت کودکان از لحاظ بیماری‌های پوستی مانند شپش سر در دستور کار قرار دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشک خانواده سلامت کودکان مدرسه آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش تابناک، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول «۷» مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ همچنین تصریح کرد: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست؛ منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است، باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر