Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تقدیر از حضور گسترده و پرشور و شعور مردم در مراسم و مجالس دهه اول محرم اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی، مردم ایران اسلامی که همواره و در طول تاریخ تشیع عشق و ارادت خود را به خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت علیه السلام نشان داده اند، در دهه محرم امسال نیز با حضور پرشور خود در هیئت‌های عزاداری بار دیگر با آرمان‌های نهضت عاشورا تجدید میثاق کردند و در سوگ و عزای سید و سالار شهیدان حضوری پرشور و تاثیر گذار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در دهه اول محرم، توجه مردم عزادار به روحانی محوری و سخنرانان مجالس بی‌نظیر بود و اکثر سخنرانان و روضه خوانان و مداحان با محوریت مسائل و مشکلات  روز جامعه  مجالس را پرمحتوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار کردند.

نوشادی افزود: امسال کمترین ‌آسیب‌های عزاداری، بدعت و خرافه گویی را در هیئت‌ها، دسته جات عزادار، سخنرانی‌ها و مداحی‌ها شاهد بودیم و این به معنای ارتقای سطح شعور مردم و  جامعه است.

وی بیان کرد: اندک آسیب‌هایی که در اجرای مراسم تعزیه مشاهده شد و عده‌ای ناخواسته و از روی غفلت به انتشار آنها در فضای مجازی دامن زدند، به علت عدم ساماندهی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای تعزیه‌ها در کشور بود که انتظار می‌رود در آینده نظارت بیشتری به این هنرهای نمایشی مذهبی و آئینی توسط متولیان امر انجام گیرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تاکید کرد: امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان توسط مردم برای نذورات و کمک به هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها پرداخت و هزینه شد.

کمکی از دولت نگرفتیم

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور علاوه بر توزیع اطعام  قسمتی از این کمک ها و نذورات صرف کمک به نیازمندان جامعه، آزادی زندانیان غیرعمد، خرید و اهدای لوازم تحریر و نوشت افزار به دانش‌آموزان بی بضاعت و نذورات فرهنگی دیگر شد که در نوع خود بی‌نظیر بود و انشاءالله در مراسم آینده در این خصوص و ترویج آن فرهنگ سازی بیشتری شود.

نوشادی اضافه کرد: علیرغم تبلیغات سوء برخی معاندان و رسانه های بیگانه، هیئت‌ها هیچ‌گونه کمک مالی در طول سال از طرف دولت و بیت المال دریافت نمی‌کنند و ۱۰۰ درصد هزینه‌های مجالس حسینی مردمی و خودجوش است که این مهم و مردمی بودن ضامن بقای ارکان، فعالیت و تاثیرگذاری و کارکرد هیئت‌های مذهبی و مجالس دینی در طول تاریخ شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح شمیم حسینی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا و از محل موقوفات به برخی هیئت‌های مذهبی کمک و مساعدت شد که جای تقدیر و تشکر دارد و انتظار داریم در سال‌های آینده نیز این کمک در قالب طرح شمیم حسینی ادامه و افزایش یابد.

وی مداحان را در عین تاثیرگذاری در پرشور شدن مجالس حسینی از مظلوم ترین قشر جامعه دانست و گفت: هدایا و پاکت‌هایی که مداحان از طرف بانیان مجالس و مدیران هیئت‌های مذهبی دریافت می‌کنند بسیار ناچیز و میانگین رقم دریافتی آنها زیر پنج میلیون تومان برای ۱۰ شب است که آن هم اکثرا توسط برخی مداحان صرف امورات و کمک‌های خیرخواهانه می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور اظهار امیداواری کرد دهه آخر صفر و شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

کد خبر 4718303

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ماه محرم و صفر شورای هیئت های مذهبی استان بوشهر ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۲۰۰۰ دختر افغانستانی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • جشن تکلیف ۲۰۰۰ دختر افغانستانی (عکس)
  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت