Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ افراد مختلف با توجه به روحیه‌هایی دارند و و شرایطی که در آن هستند، اقدام به سرمایه‌گذاری‌های مختلف می‌کنند؛ برخی از مردم خرید ملک را مطمئن و سودآور می‌دانند، برخی دیگر با طلا و سکه پس‌انداز می‌کنند. عده‌ای می‌خواهند با دلار، پول خود را از آسیب تورم نجات دهند. عده کمی هم در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، هرچند در نظر عموم مردم بورس بی‌اندازه پرریسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه آن‌ها در نهایت به دنبال بهترین سرمایه‌گذاری می‌گردند، یعنی بالاترین سود، کم‌ترین ریسک و بیش‌ترین نقدشوندگی.

اما به گفته کارشناسان برای کسی که می‌خواهد تورم را پوشش دهد، نگهداری دلار مفید نخواهد بود، زیرا در بلندمدت شاخص قیمت بیشتر از نرخ ارز رشد خواهد کرد، زیرا دولت سعی می‌کند با سرکوب نرخ ارز از رشد طبیعی آن پیشگیری کند و برای این کار از صندوق ذخیره ارزی نیز استفاده می‌کند.

آلبرت بغازیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد وضعیت بازار‌های مختلف در شرایط کنونی می‌گوید: با توجه به تغییرات و نوسان‌های ماه‌های گذشته در بازار‌های مختلف به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای سرمایه گذاری افرادی که ریسک پذیر نیستند سپرده گذاری در بانک‌ها باشد.

این کارشناس اقتصادی در مورد سیاست بانک‌ها در کاهش نرخ سود نیز ادامه می‌دهد: جذب منابع مالی یکی از اهداف مهم شعب بانکهاست و همه بانک‌ها نیز موظفند از بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر نرخ سود ۱۵ درصد تبعیت کنند، زیرا این اقدام می‌تواند در کاهش هزینه تولید موثر باشد و اقلام و کالا‌ها ارزانتر شود.

او می‌گوید: البته در این بین برخی از شعب بانک‌ها از این بخشنامه تبعیت نکرده و با عدم نظارت بانک مرکزی اقدامات خودسرانه‌ای در خصوص افزایش نرخ سود دارند و باعث رقابت ناسالم می‌شوند.

بغازیان ادامه می‌دهد: اگر نرخ بهره بالا باشد، امکان هدایت اعتبار برای بخش تولید فراهم نخواهد شد؛ بنابراین همچنان بخش تولید در رکود به سر خواهد برد. در همین زمینه باید گفت عمده افزایش نقدینگی در سال‌های گذشته، ناشی از سود بالای بانکی بوده که به هیچ عنوان ارتباطی با بخش مولد و واقعی اقتصاد ندارد.

او ادامه می‌دهد: سرمایه گذاری در بخش دلار با توجه به کنترل قیمت ارز از سوی دولت به گونه‌ای است که روندی نزولی پیدا کرده است، خرید و فروش خودرو نیز همسو با نرخ دلار کاهش پیدا کرده و بازار این بخش هم در رکود است و در صورتی هم که واردات خودرو آزاد شود قیمت‌ها باز هم افت خواهد کرد.

بغازیان می‌گوید: همچنین بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس و خرید طلا و زمین در کنار سپرده گذاری در بانک‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد به شرط آنکه افراد نگاهی بلندمدت به این سرمایه گذاری داشته باشند و نخواهند سریع به سود برسند.

او می‌گوید: سرمایه‌گذاری در بورس با افق زمانی کم‌تر از ۵ سال چندان مطمئن نیست. در افق‌های زمانی کمتر از ۵ سال، صندوق و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری‌های مناسب‌تری هستند. برچسب ها: رویداد24 ، آلبرت بغازیان ، بانک ، بورس ، طلا ، دلار ، قیمت دلار ، کنترل قیمت ارز سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بانک بورس طلا دلار قیمت دلار کنترل قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم آناناس طلایی ۱۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم به ۲۸ هزار تومان

هر کیلوگرم پاپایا (تولید داخل) ۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال آبگیری ۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۲۲ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال توسرخ ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم توت فرنگی ۹۸ هزار تومان

هر کیلوگرم جانا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم خرما خارک خوشه‌ای ۴۸ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار کوتاه بذر اصفهان مینی و خاردار ۲۱ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای ۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم زنجبیل تازه ۱۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب زرد لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب قرمز لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم گریپ فروت ۱۸ هزار تومان

هر کیلوگرم کیوی ۵۲ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع طالبی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم لیموشیرین ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم لیموترش ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم ملون و خربزه ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد بالای ۱۳۰ گرم ۶۵ هزار تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد زیر ۱۳۰ گرم ۶۰ هزار تومان

هر کیلوگرم نارگیل ۶۲ هزار تومان

هر کیلوگرم نارنگی کینو ۳۵ هزار تومان

هر کیلوگرم هندوانه بالای کیلوگرم ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم هندوانه زیر کیلوگرم ۷,۹۰۰ تومان

کد خبر 6090960

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم