Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن غرویان»، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص «صحبت‌های پناهیان و انتقادات او به دولت و مجلس» گفت: در انتقاد به پناهیان باید بگویم او مجلس را به توپ بست؛ در حالیکه امام خمینی فرمودند «مجلس در رأس همه امور است.» حرف‌های او ضد حرف‌های امام خمینی (ره) است. نمایندگان مجلس از اعضای قوه مقننه هستند و به کار بردن تعابیر تند و زشت در مورد آنها، خلاف قانون، شرع و خلاف فرمایشات امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) نماز جمعه پایگاه وحدت بوده و مرکز عبادی- سیاسی است. مردم باید از خطبای آنجا حرف و آهنگ وحدت بشنوند نه تفرقه. پناهیان شدیدترین بیانات دوقطبی سازی را مطرح کرد. مجلس آینه وحدت جامعه است. مورد خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس که نمایندگان شهرها و استان‌های مختلف با عقاید و مذاهب مختلف هستند، مبارزه با وحدت است. این بسیار تعجب‌آور است. روحیات و اندیشه‌های افراد نشان می‌دهد چه کسانی دنبال شور و مشورت و انسجام ملی هستند و چه کسانی به شدت جناحی و حزبی بحث می‌کنند.

غرویان بیان کرد: مخالفت کردن با نمایندگان در واقع مخالفت کردن با وحدت و انسجام ملی است. از هیچ جهتی حرف‌های پناهیان را نمی‌توانم تائید و یا توجیه کنم. کشور قانون و حساب و کتاب دارد. مردم در انتخابات قانونی رئیس جمهور را انتخاب کردند و رئیس جمهور کابینه تشکیل داده و مورد تنفیذ رهبری قرار گرفته است. در مملکت باید وحدت حفظ شود و انرژی‌ها صرف کوبیدن همدیگر نشود. اینکه هم دولت و هم مجلس را تضعیف کنیم اینها همه مخالف نظرات مقام معظم رهبری است و به هیچ عنوان قابل توجیه و قابل قبول نیست. 

او بیان کرد: مسئولینی که پاسخگوی مسائل مربوط به نماز جمعه هستند جواب دهند. این همه انتقاد به دولتی که منتخب اکثریت ملت است چه معنایی دارد و چرا باید نماز جمعه به این شکل دربیاید؟ علت اینکه استقبال خوبی از نماز جمعه نمی‌شود و جوانان حضور پیدا نمی‌ کنند، همین هاست. به هر  حال نماز جمعه باید مردم را به شوق و شور بیاورد و انگیزه ایجاد کند که شرکت کنند. آیا اسم این حرف‌های جناحی که از تریبون‌های نماز جمعه مطرح می‌‌شود را می‌توان حرف ملت نامید؟ اینها جوساز‌ی‌‌هایی است برای انتخابات آینده و جبران شکستی که تندروها در انتخابات مجلس خبرگان خوردند و این حرکت‌ها به نظر می‌رسد، برای خدا نیست و برای اغراض سیاسی و جناحی است.

غرویان در پایان گفت: اینها کدهای انتخاباتی است. این قبیل اقدامات جوسازی برای انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی انتخابات جامعه مقام معظم رهبری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ستاد اطلاع رسانی نماز جمعۀ تهران، نماز جمعۀ این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه خواهد شد.

گفتنی است، درب‌های دانشگاه تهران جهت اقامه نماز جمعه ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح باز خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است