Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت انرژی آمریکا و کاخ سفید حملات پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو عربستان  در روز شنبه را محکوم کرده و  از آمادگی آمریکا برای تامین نفت مورد نیاز بازار جهانی خبر دادند.

اخبار بین الملل-​ جود دیر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «ایالات متحده حملات امروز به زیرساخت‌های حیاتی انرژی را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات خشونت‌بار علیه مناطق و تاسیسات غیرنظامی که برای اقتصاد جهانی حیاتی هستند، فقط تعارض و بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند.»

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا نیز با حمایت از رژیم سعودی اعلام کرد آمادگی دارد تا از ذخایر استراتژیک نفت این کشور برداشت و برای جبران کسری نفت عربستان به بازار جهانی تزریق کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین از مدیران این وزارتخانه خواست با سازمان بین‌المللی انرژی (IEA) همکاری کنند تا در صورت نیاز گزینه‌های ممکن برای اقدام سراسری جهانی را بررسی کنند.

پیش از این وزیر انرژی عربستان سعودی، توقف نیمی از تولیدات نفت این کشور را در پی حمله پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو تایید کرد.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: «حمله به پالایشگاه‌های بقیق و میدان نفتی خریص شرکت آرامکو موجب توقف موقت تولید نفت در این دو مجموعه نفتی شد.»

عبدالعزیز بن سلمان مدعی شد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود. جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آن‌ها مقابله کند.»

وزیر سعودی گفت: «شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی ۴۸ ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.»

محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آرامکو عربستان کاخ سفید انرژی عربستان نفت یمن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود