Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:28:26 GMT

عقب‌گرد تابستان در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۸۲۹

عقب‌گرد تابستان در برخی مناطق کشور

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز و فردا مناطقی از سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران خواهند داشت، امشب برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم انتظار بارش‌های پراکنده داریم که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

به گفته وی از فردا تا سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور پدیده خاصی نداریم و جوی پایدار پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احتمال توفان گرد و خاک در زابل 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه این هفته در برخی از مناطق جنوب غرب به ویژه در استان خوزستان باد و گرد و خاک محلی رخ می‌دهد، طی سه روز آینده وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را برای نیمه شرقی به خصوص منطقه زابل خواهیم داشت، فردا احتمال وقوع توفان گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد که می‌تواند  سبب کاهش دید، کیفیت هوا، کاهش دما و حتی احتمال افزایش غبار در این مناطق شود از این رو توصیه می‌شود که هم‌وطنان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی از تردد غیر ضروری به ویژه در فضای باز خودداری کنند، همچنین رانندگان احتیاط کنند چون کاهش دید خواهند داشت. 

روند گرمایشی در تهران 

گودرزی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی در طول روز وزش ملایم باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد اما تا سه روز آینده روند افزایشی دما داریم که بر این اساس تا سه‌شنبه دمای تهران به ۳۲ تا ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی گفت: شهرکرد و اردبیل با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۳ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی در خزاسان‌ جنوبی گفت: از امروز ظهر توده هوای ناپایدار وارد خراسان جنوبی شده و هشدار سطح نارنجی نیز اعلام شده است.

فاطمه زارعی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعدو برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد:  با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است و احتمال خسارت به بخش کشاورزی، قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

زارعی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی که از طرف هواشناسی صادر شده  باید از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و...  خودداری شود. 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و نهبندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر هستند و تغییرات دمای بیرجند نیز بین ۱۶ و ۲۸ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری