Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:43:23 GMT

راهپیمایی کردها در ۱۲ شهر ترکیه علیه پ.ک.ک

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۸۴۹

راهپیمایی کردها در ۱۲ شهر ترکیه علیه پ.ک.ک

تحصن مادران در دیاربکر و راهپیمایی‌های اخیر٬ اندک اندک زمینه تعطیل کردن حزب دموکراتیک خلق‌ها را فراهم می‌کند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ملیت٬ کشته شدن 7 روستایی غیرنظامی بر اثر مین‌گذاری پ.ک.ک بر سر راه روستاییان٬ خشم و واکنش تند مقامات و مردم ترکیه را به دنبال آورد و دیروز در 12 شهر کردنشین این کشور از جمله در آگری٬ ماردین٬ الازغ٬ درسیم یا تونجلی٬ حکاری و وان٬ راهپیمایان با سردادن شعار نابود باد پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک و حمل پرچم‌های ترکیه٬ خشم خود را به ناآرامی‌های اخیر نشان دادند.

همزمان با انتشار خبر راهپیمایی‌های اعتراض آمیز کردها علیه سران پ.ک.ک٬ دیروز در شهر وان٬ نیروهای پلیس ویژه به منازل 23 نفر از مسئولین نهادهای اقماری پ.ک.ک یورش برده و آنان را دستگیر کردند و بعد از بازجویی‌های اولیه و انتقال به دادسرا٬ 6 تن از این افراد به جرم حمایت مستقیم از ترور و عضویت در گروه تروریستی٬ روانه زندان شدند و در درگیری بین نظامیان ترکیه و شاخه نظامی پ.ک.ک در کوهستان‌های مرزی وان نیز 5 تن از افراد پ.ک.ک کشته شدند.

نشریات ترکیه در یک نگاه| گسترده شدن تحصن مادران در دیاربکر/ انتقال واحدهای زرهی ترکیه به مرز سوریهافزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در دیاربکر

در همین حال٬ تحصن 32 مادر کُرد در بر ابر ساختمان حزب دموکراتیک خلق‌ها در شهر دیاربکر همچنان ادامه دارد. آنان معتقدند که مسئولین این حزب٬ فرزندانشان را سازماندهی کرده و آنان را برای عضویت در شاخه نظامی پ.ک.ک به کوهستان‌های شمال عراق فرستاده‌اند. تاکنون علاوه بر وزیر خانواده و وزیر کشور ترکیه٬ ده‌ها تن از فعالان سیاسی٬ فرهنگی٬ هنرمندان٬ بازیگران٬ وکلای مدافع و نهادهای مدنی به دیدار مادران مزبور رفته و از آنان حمایت کرده‌اند.

در همین حال رسانه‌های ملی گرای ترکیه به بازتاب اخبار تحصن مادران به شکل گسترده ادامه می‌دهند و چنین به نظر می‌رسد که تحصن مادران در دیاربکر و راهپیمایی‌های اخیر٬ اندک اندک زمینه تعطیل کردن حزب دموکراتیک خلق‌ها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: این قانون در مقایسه با دیگر قوانین مصوب در مجلس یازدهم به حد نصاب خوبی رسیده است، چرا که بیشتر قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب کرده‌ایم؛ هنوز وارد فاز اجرا نشده است، اما این قانون تا ۵۰ درصد اجرایی شده است، لازم به ذکر است که ما در مجلس یازدهم قوانین اقتصادی بسیار خوبی را تصویب کرده‌ایم که هنوز اجرایی نشده است تا مردم آثار آن را ببینند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تنها نیمی از قانون اجرا شده است؛ شاهد اثرگذاری بالای آن هستیم، برای مثال زمانی که قانون را شروع کردیم، افت سالانه موالید ما ۱۲.۵ درصد بود، اما در حال حاضر مطابق آمار ثبت احوال این نرخ به ۱.۶ درصد رسیده است، یعنی از ۱۲.۵ به این عدد رسیده‌ایم، اما بعضی از افراد به طور مداوم در رسانه‌ها می‌نویسند، ۱.۶ درصد یعنی حدود ۱۵ هزار تولد کاسته شده است، بنابراین قانون جوانی جمعیت شکست خورده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد در حال سوءاستفاده از بی‌اطلاع مردم هستند و اشاره‌ای به ۱۲.۵ درصد ابتدای اجرای قانون نمی‌کنند و شیب نزولی را بیان نمی‌کنند.

بانکی‌پور تصریح کرد: جالب است بدانید که اصل باروری مادران ما در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال است و تعداد مادران ما در این بازه سنی در چهار سال گذشته به مراتب کمتر شده است، اما به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته است و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تولد فرزند سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است و نرخ باروری در ۱۴ استان کشور رشد کرده است، در حالی که نرخ سالانه باروری‌رو به افول بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از افت آن پیشگیری کنیم، نباید فراموش کرد که نرخ باروری در کشور از سال ۹۵ به بعد حدود ۲۵ درصد افت کرده بود، اما امروز متوقف شده است.

کد خبر 750584

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • دانشگاه لوزان به دنبال پایان دادن به اعتراضات ضد اسرائیلی
  • (ویدئو) رونمایی از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین