Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای موج بازداشت فلسطینیان در عربستان را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای نسبت به موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما با تاسف شدید موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان از جمله محمد الخضری، یکی از اعضای جنبش حماس و پسر او را دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر سیاسی انصارالله در ادامه آورده است: بر همبستگی خود با همه جنبش‌های مقاومت فلسطین در برابر هرگونه تجاوز تأکید می‌کنیم، به ویژه در این مرحله که مسأله ملت فلسطین با تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن آن روبه‌روست.

این جنبش همچنین بازداشت شهروندان فلسطینی توسط مقامات سعودی را ادامه خیانت به مسأله فلسطین دانست و تأکید کرد: این اقدام از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر فراتر رفته و به سطح هماهنگی کامل با سیاست‌ها و توطئه‌های جنایتکارانه این رژیم علیه ملت فلسطین رسیده است و این امر مستلزم آن است ملت‌های منطقه و آزادگان جهان فریاد مخالفت مردمی و رسمی خود را برآورند و طرح‌ها علیه گروه‌های مقاومت فلسطین به عنوان پیشقراولان جنگ فلسطینی‌ها با رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس دوشنبه گذشته برای اولین بار فاش کرد، نیروهای امنیتی عربستان ده‌ها فلسطینی مقیم عربستان و همچنین محمد الخضری، مسؤول روابط جنبش حماس را که از سه دهه پیش در جده اقامت داشت، بازداشت کردند.

حماس با انتشار بیانیه‌ای این اقدام نیروهای امنیتی عربستان را محکوم و اعلام کرد: سن و بیماری محمد صالح الخضری مانع از آن نشد که نیروهای امنیتی عربستان او را بازداشت نکنند.

بر اساس اعلام حماس، نیروهای امنیتی عربستان همچنین پسر بزرگ الخضری را بازداشت کردند.

حماس همچنین اعلام کرد: بازداشت الخضری و فرزند او در چارچوب موج بازداشت شمار زیادی از فلسطینی‌ها در عربستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين جنبش انصارالله عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم

معاون رئیس جنبش حماس در غزه درخصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه به روزنامه سعودی «الشرق» گفت: به ما گفته شد که اگر در کلیدهای قرارداد مبادله انعطاف نشان دهید، رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است تا انعطاف پذیری مثبت بالایی در خواسته‌های شما داشته باشد که منجر به توافق شود.

وی افزود: در اینجا به این وعده و این خواسته پاسخ دادیم، بنابراین درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش دادیم.

الحیه تصریح کرد: ما بر ضرورت آتش‌بس تاکید کردیم، اما برنامه فعلی شامل آن نمی‌شود. در توافق پیشنهادی درباره آتش‌بس صحبت شده اما درباره خروج نظامیان اشغالگر از غزه کوچکترین اشاره‌ای وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس غزه بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه تاکید کرده است.

این عضو حماس همچنین شایعات درباره درخواست این جنبش برای خروج از قطر را تکذیب کرد و گفت به نفع همه است که حماس در جایگاه خود بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد