Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:20:46 GMT

گفت‌وگوی مقامات کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۵۷۵

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه سی ان ان به نقل از دو مقام دولت ترامپ اعلام کرد: گفت‌وگوهای صورت گرفته در کاخ سفید برای کاهش تحریم های ایران به دلیل اجرای طرح فرانسه و هموار کردن مسیر دیدار احتمالی ترامپ با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل صورت می گیرد.

دو مقام آمریکایی همچنین افزودند که وزارت خزانه داری هنوز به درخواست کاخ سفید، اقدام به تهیه پیش نویس طرح کاهش تحریم های ایران یا پذیرش پیشنهاد کمک مالی ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه گذشته نسبت به انتشار برخی گزارش ها در مورد برنامه واشنگتن برای کاهش تحریم های ایران واکنش نشان داد.

منوچین در همین مورد به خبرنگاران گفت: ما تماس های مستقیمی با مکرون رئیس جمهوری و بورنو لومر وزیر مالی فرانسه داشته ایم و آنها کاملاً درک می کنند که برای انجام این کار به ایالات متحده احتیاج دارند و این چیزی نیست که ما در زمان حاضر در نظر داشته باشیم.

رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، با هدف فروپاشی اقتصاد ایران، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.

با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، رییس جمهوری آمریکا بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با او شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهدات خود طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران فرانسه دیدار روحانی و ترامپ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران