Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:52 GMT

رییس سازمان صمت گیلان بر لزوم رفع موانع تولید تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۶۰۹

رییس سازمان صمت گیلان بر لزوم رفع موانع تولید تاکید کرد

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا، حاکیست؛ فرهاد دلق پوش در جمع هیئت مدیره مجتمع فولاد گیلان  با حضور کریم کشور دوست مسئول دفتر ویژه رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، در شهر صنعتی رشت اظهار داشت: نگاه به صنعت باید فرابخشی و برای رونق تولید باشد.

وی با تاکید بر لزوم رویکرد ویژه به حوزه تولید افزود: استفاده از تمام ظرفیت های معنوی و سیاسی جهت رفع موانع تولید و روند افزایش اشتغال، لازمه مواجهه با تمام قوا در برابر هجمه تحریم های خصمانه دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی   تاکید کرد:  خدمت به کارآفرینان و تولیدکنندگان را  از وظایف و تکالیف خود و مجموعه ام می دانم و منتی نیز بر هیچ کس ندارم ولی باید مدیران بخش تولید نیز تلاش بی‌وقفه و پیگیری لازم را داشته باشند.  
 این مسئول شرط گذر از این رکود نسبی را برداشتن گامهای محکم تر از سوی مدیران  بخش تولید دانست و گفت: قطعاً با هم افزایی تمام پتانسیل های ملی و استانی این موفقیت حاصل خواهد شد چون هدف استفاده مطلوب از امکانات و منابع برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه تولید و توسعه اشتغال در استان گیلان است. 
در ادامه کریم کشور دوست، مسئول دفتر دکتر نوبخت در گیلان پس از بیان اظهارات و شنیدن مطالبه هیئت مدیره مجتمع فولاد گیلان مبنی بر نیاز مبرم به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت برای طرح توسعه 150 هزار تن ورق گالوانیزه  و پیش بینی اشتغال افزون بر80 نفر که نیمه تمام مانده است، قول مساعد داد که پیگیری لازم را جهت تامین نقدینگی واحد به انجام برساند. 

 در صنعت فولاد گیلان  9واحد شمش و میلگرد با اشتغال بیش از سه هزار و  200نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند که هزار و 200 نفر آن در مجتمع فولاد گیلان مشغولند.

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان گیلان  نشستی به منظور رفع چالشها و بررسی مشکلات صنعت فولاد به ویژه مجتمع فولاد گیلان با حضور نماینده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان در محل مجتمع فولاد گیلان واقع در شهر صنعتی رشت تشکیل شد.

در حال حاضر دو هزار و 950 واحد صنعتی در گیلان فعال است.

7296 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ

مدیرکل بازرسی گفت: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان