Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ سناتور کریس مورفی در پیامی در توئیتر خود ادعای پمپئو مبنی بر دست داشتن ایران در حمله پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، نماینده کنگره آمریکا در پیامی توئیتری ادعای مایک پمپئو ، وزیر خارجه این کشور درباره دست داشتن ایران در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار سیاسی- کریس مورفی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «سعودی‌ها و حوثی‌ها در جنگ با هم هستند. سعودی‌ها به حوثی‌ها حمله می‌کنند و حوثی‌ها در برابر به آن‌ها پاسخ می‌دهند و به آن‌ها حمله می‌کنند.»
وی افزود: « ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند، اما اینکه بگویم ایران با حوثی‌ها برابر است، موضوعی نادرست است.»
بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز با تاکید بر اینکه حوثی‌ها را نباید همان ایران دانست، گفت: «سعودی‌ها جنگی را در یمن به راه انداخته‌اند. اظهارات پمپئو به‌طرز غیرقابل باوری کم‌خردانه، مزوّرانه و خطرناک است.»
اندرو فاینبرگ، خبرنگار آمریکایی حوزه کاخ سفید با بیان اینکه دولت‌های آمریکا و عربستان هیچ اعتباری در موضوعات مرتبط با ایران ندارند، در توئیتر نوشت: «مشکل چنین ادعا‌های پمپئو، که هیچ مدرکی هم برای آن ارائه نمی‌کند، این است که سعودی‌ها و حوثی‌ها سال‌هاست که با هم در جنگ هستند.»
آرون دیوید میلر، عضو ارشد اندیشکده کارنگی نیز در واکنش به ادعا‌های پمپئو ، تصریح کرد: «اگر گزارش‌ها صحیح باشند، پهپاد‌های حوثی‌ها این حجم از آسیب را به تولید نفت سعودی وارد کردند، حال می‌توانید تصور کنید که ایران چه مقدار آسیبی می‌تواند بزند.»
این در حالی است که  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه بدون ارائه دادن هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد ایران در حمله پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است.
پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران در پس حدود یکصد حمله‌ای است که تا کنون علیه عربستان انجام شده و این در حالی است که روحانی و ظریف تظاهر می‌کنند که به دیپلماسی متوسل هستند.»
وی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، بر خلاف اعتراف تمام رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی به توان پهپادی مقاومت یمن در اجرای این عملیات، مدعی شد: «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، وجود ندارد.»
برچسب ها: پمپئو ، آرامکو ، واکنش سناتور آمریکایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: پمپئو آرامکو واکنش سناتور آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی ازجمله جروزالم پست وبرخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال درخبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است و او نیروی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بنابر گزارش تسنیم، پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به‌نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به‌ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال‌های 2009 و 2010 یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902066

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران