Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۱۰ هزار زائر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند گفت: مشمولان خدمت سربازی با رسید ثبت‌نام در سامانه سماح باید به شعب نظام وظیفه مراجعه کنند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

محمود عرب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آغاز سفر پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: سال گذشته 63 هزار ویزا در ایام پیاده‌روی اربعین در کرمان صادر شد و حدود 8 هزار نفر هم از دیگر استان‌ها ویزا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال هزینه ویزا برای حضور در همایش پیاده‌روی اربعین برداشته شده افزود: امسال پیش‌بینی استقبال بیشتری برای این سفر معنوی می‌شود و تصور ما این است که تا 80 هزار نفر از استان کرمان در این سفر حضور پیدا کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح ضرورت دارد گفت: متقاضیان با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا ثبت‌نام در سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir اطلاعات گذرنامه‌ای و شناسنامه‌ای خود را وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان است عنوان کرد: مبلغ 22 هزار تومان جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای از زائران اخذ می‌شود و در صورتی که زائران جهت ثبت‌نام به دفاتر زیارتی مراجعه کنند مبلغ 3 هزار تومان به عنوان حق‌الزحمه ثبت‌نام به هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای آنها افزوده می‌شود.

عرب‌نژاد با بیان اینکه در زمان خروج از مرز، داشتن گذرنامه‌ای که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد ضرورت دارد افزود: مشمولان خدمت سربازی با رسید ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند به شعب نظام وظیفه مراجعه کرده و با تایید آنها در این سفر شرکت کنند.

نرخ حمل و نقل زائران اربعین حسینی به مرز خسروی به‌زودی تعیین می‌شودفعالیت 21 پایگاه امداد و نجات ‌در مسیر زائران اربعین؛ استقرار 15 تیم عملیاتی ‌در مرز خسروی ‌‌شعار اربعین اعلام شد؛ "الحسین یجمعنا"

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح از ابتدای شهریور آغاز شده است گفت: مدت حضور زائران در شهرهای زیارتی عراق حداکثر یک ماه است.   

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه سفر پیاده‌روی اربعین در این فاصله زمانی 13 شهریور تا 7 آبان است افزود: زائران در این تاریخ عوارض خروج هم نباید پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از 10 هزار زائر در از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند گفت: ثبت‌نام زائران روند خوبی دارد و پیشنهاد می شود که متقاضیان حضور در این همایش عظیم معنوی ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

عرب‌نژاد با بیان اینکه تا به امروز جلساتی که با بانک مرکزی برگزار شده نتیجه خاصی نداشته و هنوز تصمیم خاصی در زمینه اختصاص ارز به زائران گرفته نشده است افزود: توصیه می‌شود که زائران برای پرداخت هزینه‌های داخل کشور عراق، از مرز تا نجف و تردد داخل عراق وجه نقد به همراه داشته باشند و البته پول ایران هم در داخل عراق پذیرفته می‌شود.

وی با توصیه به تزریق واکسن آنفولانزا برای متقاضیان حضور در این سفر معنوی و به همراه داشتن دارو برای بیماران خاص گفت: کسانی که گذرنامه خود را گم کرده باشند دیگر محدودیت زمانی 6 ماه را ندارند و بلافاصله می‌توانند برای دریافت گذرنامه مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه امسال 36 موکب از استان کرمان در شهرهای زیارتی عراق راه‌اندازی می‌شود افزود: این موکب‌ها تا 48 ساعت بعد از اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها