Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:13:44 GMT

برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۹۱۶

برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد

علی اکبر صالح در گفت و گو باخبرنگار مهر، اظهار داشت: سطح باغهای پسته این شهرستان شامل نهال و بارور دو هزار و ۸۹۶ هکتار و سطح بارور آن به تنهایی در حال حاضر یک هزار و ۴۰۲ هکتار است .

وی با بیان اینکه  شهرستان اردستان همیشه رتبه های اول استان را در زمینه برداشت پسته در اختیار داشته است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته باغات پسته شهرستان دچار نوسانات دمایی  شد و از کیفیت خوبی برخوردار نبود امسال با تمهیدات انجام شده عملکرد بهتری داشته و میزان عملکرد آن یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید پسته شهرستان اردستان یک هزار و ۶۸۲ تن است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تولید پسته شهرستان یک هزار و ۶۸۲ تن است که توسط چهار ترمینال مجوز دار فرآوری پسته،  تبدیل به پسته خشک می شود.

وی ابراز داشت: ارقام موجود پسته شهرستان اردستان عبارت از اکبری، کله قوچی، احمد آقایی است و زمان برداشت آن از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است.

 صالح بیان داشت: ترمینالهای موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال  ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول پسته به کم آبی مقاوم استپیشنهاد می شود تا با تسهیلات کم بهره برای ایجاد باغهای پسته و همچنین سرمایه در گردش کشاورزان که از توانایی کمی برخوردار هستند به تولید این محصول کمک شود.

کد خبر 4718213

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پسته ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالله رحیمی گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولیدبه بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود:کشاورزان جویباری از طریق واحد‌های صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

رحیمی افزود: در شهرستان جویبار ۶۴۰۰ هکتار مزارع جویبار مرکبات و سیاه ریشه تشکیل می‌دهد که ۱۸۲۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از این باغات شناسنامه‌دار شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازار‌های داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در جویبار می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

سالانه ۳۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به زیر کشت ۴۵نوع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار