Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:02:50 GMT

امر و نهی کردن به معنی بی ادبی کردن نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۲۱۴

امر و نهی کردن به معنی بی ادبی کردن نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح یکشنبه در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری فارس، افزود: پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از کارهایی که باید می‌کردیم ایجاد ساز و کارهایی برای امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه ساز و کار ها به سادگی ایجاد نمی شوند، افزود: در قانون اساسی اولین پایه ساز و کارهای امر به معروف گذاشته شد و اصل هشتم قانون اساسی بر نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر وظایفی را برای همه سازمان ها و نهادها دستگاه بصورت حقوقی وضع کرده است، بنابر این، هر جا پایه هست پای وظیفه ما در میان است.

 آیت الله دژکام، افزود: باید قانون عملی شود تا وضعیت به معروف و نهی از منکر در جامعه بهتر انجام گیرد، لذا توقع من از استانداری این است که نهادها و دستگاه هایی که شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل نداده اند، مورد  توجه قرار دهند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان خیرخواهی مورد توجه قرار گیرد، افزود: قانونی عمل کردن معروف است و غیرقانونی عمل کردن  منکر می باشد؛ اکثر کسانی که در دستگاه‌ها و نهادها قرار دارند متوجه قانون نیستند.

در این برنامه سلیمان مهدوی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، گفت: همچنانی که قانون امر به معروف و نهی از منکر از سال ها پیش ابلاغ شده اما همچنان در احقاق این فریضه نتوانستیم خوب عمل کنیم.

وی ادامه داد: این قانون در اواسط سال ۱۳۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به دستگاه اجرایی ابلاغ شد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، عنوان کرد: موضوعاتی که در این قانون به دستگاههای دولتی مرتبط است ماده ۴ قانون مراتب امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرده است.

کد خبر 4718549

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز امر به معروف و نهي از منكر ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

بیشتر بخوانید: نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵

««طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1228183 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد