Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در این مطلب که امروز (یکشنبه) در روزنامه "رای الیوم" منتشر شد، نوشت که دفاع مدنی عربستان آتش سوزی های گسترده و بی سابقه ای را در پالایشگاه نفتی شرق این کشور در نزدیکی مرزهای بحرین مهار کرد که مورد انتظار بود، اما پرسش هایی را درباره رسیدن این پهپادها به اهداف خود و حمله دقیق آنها به منطقه ای که باید در نوع خود امن ترین نقطه به دلیل اهمیت آن برای ریاض بعنوان مخزن ثروت و درآمد آن است، برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردبیر این روزنامه، پیش از پرداختن به پاسخ چگونگی حمله پهپادی نیروهای انصارالله یمن به پالایشگاه نفتی عربستان، اطلاعاتی ضروری درباره این دو میدان نفتی و پالایشگاه عظیم و کارخانه پتروشیمی آن ارایه می کند.

این تحلیل گر عنوان کرد که میدان نفتی "بقیق" قدیمی ترین چاه نفتی عربستان و جهان است که در سال 1940 کشف و تولید نفت این چاه نزدیک 7 میلیون بشکه در روز است و شامل میدان نفتی خریص، پالایشگاه نفتی برای پالایش 70 درصد از تولیدات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) است. همچنین حجم ذخایر نفتی این میان نفتی نزدیک به 22  میلیارد بشکه است.

این سومین حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در کمتر از یک سال است؛ اولین حمله در نیمه ماه می ( اردیبهشت- خرداد) بود که با 7 پهپاد صورت گرفت و ایستگاه انتقال نفت در شرق و غرب عربستان را هدف حمله قرار داد. دومین حمله به میدان نفتی عظیم "الشیبه " بود که در 17 آگوست ( مرداد ماه) انجام شد. از این میدان نفتی 500 هزار بشکه نفت در روز تولید می شود و سومین حمله دیروز (شنبه) صورت گرفت که از حملات سابق به لحاظ اهداف آن اهمیت بیشتری داشت.

عطوان درباره چگونگی انجام این عملیات و دسترسی نیروهای انصارلله به این نقاط راهبردی به سخنان "یحیی سریع" سخنگوی جنبش انصارلله یمن اشاره می کند و نوشت:  نخست این حمله پس از عملیات دقیق اطلاعاتی صورت گرفته که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه انصارالله یمن در این زمینه است.

دوم، میدان نفتی بقیق و خریص که مورد حمله قرار گرفتند در 1300 کیلومتری شهر "صنعاء" قرار دارند، اما چگونه پهپادهای این مسیر را با حجم سوخت لازم طی کرده اند، آیا حمله از صعده ( در مرز بین یمن و عربستان ) صورت گرفته است.

سوم: سخنگوی انصارالله از نیروهایی در داخل عربستان که در عملیات رصد اطلاعاتی مشارکت داشته اند، قدردانی و تشکر کرد.

چهارم: احتمال دارد این حملات پهپادی از داخل عربستان، بحرین یا حتی عراق صورت گرفته باشد، اما قاچاق این نوع پهپاد بسیار دشوار است. روایت های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است این ده پهپاد حملات خود را از یک کشتی در آب های خلیج فارس در نزدیکی سواحل عربستان شروع کرده باشند.

پنجم: سریع سخنگوی انصارالله یمن در سخنان خود از بانک اطلاعاتی این جنبش درباره اهدافی در عمق عربستان خبر داده و نسبت به افزایش روزافزون آن هشدار داده که این نشان می دهد این حملات متوقف نشده و ادامه خواهد داشت تا زمانی که حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمنی ها متوقف شود.

این تحلیلگر یادآور شد که "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود به مناسبت عاشورای حسینی هشدار داده بود که حزب الله و متحدان آن گزینه های جدیدی در برابر تحریم های آمریکا دارند.

وی افزود: همچنین "علی اکبر ولایتی" مشاور رهبر عالی ایران در امور بین الملل تهدید کرد که اگر ایران نتواند نفت خود را از طریق خلیج فارس صادر کند، دیگر هیچ طرفی قادر به فروش نفت خود نخواهد بود.

عطوان اضافه کرد که نیروهای انصارالله یمن معادلات جدیدی رقم زده اند و پیام مهمی به سعودی ها داده اند مبنی بر اینکه آنها می توانند هر نقطه ای  را که می خواهند در عمق عربستان هدف حمله قرار دهند، بنابر این مقامات سعودی باید بدانند که قتل عام یمنی ها آنها را به زانو در می آورد.

همچنین سعودی ها باید فراموش نکنند که در حالی که برای ارایه سهام شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در بازارهای جهانی آماده می شود، آیا در صورت تداوم حملات انصارالله در این حجم گسترده، می توانند موفق به فروش آن شوند، آیا همزمانی این حملات با تسریع روند فروش سهام آرامکو از سوی سعودی ها حامل معانی بسیاری نیست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مار پیتون در دام یک باند ۲۰ نفره خدنگ افتاد. همه آن‌ها همزمان به سمت مار رفتند و سعی کردند او را تکه تکه کنند.

به گزارش فرارو، پیر نل، یک دوستدار حیات وحش، برای دیدن یکی از دوستانش در پارک مارلوث بود که شاهد این منظره‌ای بود که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتاد.

او در این باره می‌گوید: ما تازه از شام به خانه برگشته بودیم. به دلیل قطع برق بسیار تاریک بود و صدای طبیعت و بوته‌زار‌ها بسیار آرام بود که ناگهان جیغ و ناله فضای سکوت را شکست. همسرم در آن زمان گفت که این صدا شبیه گروهی از مینا‌های خشمگین هندی است.

ما با چراغ‌ها تلفن خود بیرون رفتیم تا بررسی کنیم که این صدا از چه چیزی و از کجا می‌آید. همه ما شوکه شدیم وقتی بیش از ۲۰ خدنگ بسیار عصبانی را دیدیم که در حال حمله به یک مار پیتون جیغ می‌زدند.

باند خدنگ‌ها بی امان بود و از هر زاویه‌ای حمله کردند. برخی گاز می‌گرفتند و برخی دیگر مار را می‌خراشیدند و پنجه می‌کشیدند. از طرف دیگر مار حتی نکرد یک بار هم سعی حمله کند. مار می‌دانست که شانسی وجود ندارد که بتواند به همه آن‌ها حمله کند.

خدنگ‌ها از خانواده خود، به خصوص از بچه‌های کوچک محافظت می‌کردند. آن‌ها به مار رحم نکردند. برخی از خدنگ‌ها جسورانه با سر مار و نیش‌های خطرناک آن روبرو شدند و به آن حمله کردند، در حالی که برخی دیگر بدن مار را هدف قرار دادند و مدام حمله کردند.

خدنگ‌ها اغلب هدف بسیاری از شکارچیان قرار می‌گیرد و به دلیل جثه کوچکشان به تعداد زیاد قدرت پیدا می‌کنند. گاهی تا زمانی که تهدید از بین نرود، حمله را متوقف نخواهند کرد.

مار پیتون در این مرحله متوجه شد که اگر تلاش نکند، به احتمال بسیار زیاد می‌میرد. بنابراین، مار سرش را زیر شاخه کوچکی که روی زمین افتاده بود، قرار داد. این شاخه سرش را از حملات و گاز مهاجمان محافظت می‌کرد، اما بدن مار پیتون هنوز بسیار در معرض دید قرار داشت و نیاز داشت.

خدنگ‌ها در این مرحله فقط یک لحظه عقب نشستند و این تمام چیزی بود که مار برای فرار نهایی خود لازم داشت. یک درختچه ضخیم در آن نزدیکی بود و مار به سرعت سعی کرد دور شود. خدنگ‌ها که متوجه دور شدن مار پیتون شده بود، دور هم جمع شدند و برای لحظه‌ای ناپدید شدن مار در بیشه‌زار را تماشا کردند و سپس در تاریکی ناپدید شدند. سکوت و آرامش به آنجا بازگشت و همه چیز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه