Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@18:37:22 GMT

مانده سپرده‌ها ۲۶ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۵۱۷

مانده سپرده‌ها ۲۶ درصد رشد کرد

خبرگزاری میزان- براساس آمار بانک مرکزی مانده سپرده‌ها با افزایش ۲۶.۲ درصدی ومانده تسهیلات بانکی در پایان اردیبهشت ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹.۷ درصدی روبرو بوده است. تاریخ انتشار: 11:18 - 24 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۶۷۶

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۱۳۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴۴۷۳.۸ هزار میلیارد ریال (۲۶.۲ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۶۳۷.۲ هزار میلیارد ریال (۳.۱ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۶۳۲.۱ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۵.۵ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۵۳۴۶.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۵۲۴.۹ هزار میلیارد ریال (۱۹.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۲۵۶ هزار میلیارد ریال (۱.۷ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۹۹۶۹.۹ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۱.۹ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۲ درصد است که نسبت به پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و پایان اسفند ۱۳۹۷، به ترتیب ۴.۸ و ۱.۱ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۵ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۳ درصد است.

بانک مرکزی توضیح داده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آن‌ها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک ها تسهیلات سپرده موسسات اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت مسئولان استان در تنگستان گفت: در این راستا مشکلات مختلف بررسی شد و ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه، ضروری و کارگشایی اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، اکبر پورات ظهر امروز در حاشیه میز خدمت در شهرستان تنگستان با اشاره به اعزام کاروان خدمت مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به تنگستان اظهار داشت: در میز خدمت شهرستان تنگستان همراه با کاروان خدمت مسئولان به این شهرستان با 160 نفر از مردم با حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار چهره به چهره انجام شد.

وی بررسی طرح‌های عمرانی و اقتصادی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر به شهرستان تنگستان، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه راه‌اندازی میز خدمت اقدام بسیار ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم، تصریح کرد: در این دیدار 4 میلیارد و 350 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه، ضروری و کارگشایی و یک میلیارد و 640 میلیون ریال مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند در تنگستان اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین 3 فقره برقراری مستمری و یک مورد حق پرستاری و تعدادی بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورها و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان بوشهر تقبل هزینه شد. در این دیدارها مهمترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرا طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره‌کل ورزش و جوانان بود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی