Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@20:26:37 GMT

لزوم توجه به احياي بوستان جنگلي چيتگر

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۵۸۳

لزوم توجه به احياي بوستان جنگلي چيتگر

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تذکر در مورد لزوم توجه به احیای بوستان جنگلی چیتگر نسبت به خشک شدن درختان جنگلی چیتگر هشدار داد و از شهرداری تهران خواست در این رابطه ورود جدی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجید فراهانی با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر عنوان کرد: پارک جنگلی چیتگر با 950 هکتار مساحت بزرگ ترین بوستان جنگلی استان تهران است و در آغاز مسیر وزیدن باد غربی شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراهانی اضافه کرد: محدوده شرقی پارک به مساحت تقریبی 250 هکتار و محدوده غربی 650 هکتار است که نیمی از درختان پارک جنگلی را درختانی با گونه های سوزنی برگ و نیم دیگر را نیز گونه‌های متعدد درختان پهن برگ تشکیل می دهند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه مدت هاست که این بوستان زیبا شهر تهران از مشکلات مهم و متعددی رنج می برد، اظهار کرد: طی سال 88 هر ساله این درختان در حال تحلیل و خشک شدن بوده است و با این روند دور نیست که به‌زودی صرفاً خاطره ای از درختان زیبای پنجاه ساله باقی بماند.
وی اضافه کرد: از مهم ترین دلایل این ویرانی انسداد لوله آب 400 اینچی و سپس 500 اینچی است که محدوده غربی پارک را شامل می‌شود و عملاً هر دو بخش پارک را آبیاری می کرد.
فراهانی با تأکید بر شائبه آتش سوزی عمدی که در این پارک گفت: وقوع آتش سوزی های چندباره و متعدد در بخش های مختلف پایتخت طی ماه گذشته که شائبه عمدی بودن آن وجود دارد به این روند نابودی سرعت بخشیده و بیم آن می‌رود چنانچه فکر عاجل به حال معضل آبرسانی پارک و نیز دستگیری عوامل ایجاد حریق در پارک نشود کل بوستان در خطر مرگ قرار گیرد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: به عنوان نماینده مردم شریف تهران ضمن بازدید از این بوستان در چهارشنبه آخر همین هفته از خبرنگاران و اصحاب رسانه دعوت می کنم تا در این بازدید حضور داشته باشند. ضمن اینکه با عنایت به اهمیت حفظ میراث ماندگار و حیات بخش 50 ساله پارک جنگلی چیتگر برای فرزندانمان و نسل‌های آینده در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور در خصوص موضوع مهم ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب ها و لزوم برقراری مجدد حق آبه این بوستان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.
به گزارش خبرگزاری آریا له نقل از شهرنوشت، وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی شهردار محترم تهران شاهد تضمین سرزندگی و شادابی برای این سرمایه ملی و تفرجگاه فرامنطقه ای شهر تهران باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم توجه احیا بوستان چیتگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از داخل محوطه حصارکشی شده پارک لاله | درختان تنومند را ببینید

طی روزهای اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. منبع: چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویری از داخل محوطه حصارکشی شده پارک لاله | درختان تنومند را ببینید
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد