Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط های کارگاهی و عمرانی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه پس از ارائه گزارش توسط زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ۱۹ رأی موافق و ۱ رأی مخالف به تصویب رسید.

زهرا صدر اعظم نوری درباره ضرورت پرداختن به این لایحه گفت: منابع آلاینده شهر تهران منابع متحرک و ثابت هستند که سهم این آلاینده ها، آلاینده های متحرک ۸۰ تا ۸۵ درصد و آلاینده های ثابت ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در بحث آلودگی، آلودگی های هوا، خاک، صوت و نور نیز داریم.

وی با اشاره به قانون های پاک، افزود: در مواد ۲-۶-۱۷-۲۹ قانون هوای پاک، تکالیفی مشخصی برای دستگاه ها در قالب الزاماتی تهیه شده است که این دستگاهها در جهت کنترل و کاهش الودگی ها اقدام کنند. برای مثال در ماده ۶ به موضوع عملکرد خودروها در زمینه فنی – ایمنی و کنترل آلاینده ها، هوا و صدا بحث شده است یا در ماده ۱۸ درباره آلایندگی هوا و میزان این آلایندگی و تدابیر مربوط به آن، مواردی بیان شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز از قانون هوای پاک تمکین میکند، اعلام کرد: در دو سال گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا، مدیریت شهری نیز به اندازه سهم خود برنامه هایی برای کاهش آلودگی هوا داشته است. همچنین در قالب برنامه ۵ ساله سوم نیز اقداماتی تعریف شده است. این اقدامات در راستای کاهش آلایندگی هاست.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۹۵، شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری را مصوب کرد، تصریح کرد: پیرو این مصوبه لایحه  مذکور (ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط های کارگاهی عمرانی شهر تهران) تهیه و به شورای شهر ارسال شد. هدف از این لایحه نیز کنترل آلودگی های ناشی از موتورهای دیزل و ماشین آلات شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت ماده واحده این لایحه و زیر ماده های آن به دستورالعمل کنترل و کاهش آلودگی ماشین آلات و موتورهای دیزلی در پروژه های عمرانی و شهری ابراز امیدواری کرد تا منابع متحرک که بیشترین آلایندگی را در شهر تهران دارند، کنترل شوند.

وی یادآور شد: در کنار کنترل منابع متحرک باید به موارد دیگر یعنی آلاینده های مربوط به ژنراتورهایی که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی ایجاد می کند نیز چاره ای اندیشیده شود.

کد خبر 4718548

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی شهر تهران محسن حاجی میرزایی پیروز حناچی سازمان هواشناسی سازمان حج و زیارت بانک سرمایه پلیس آگاهی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت