Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@02:32:04 GMT

اجرای امر به معروف در جامعه، موجب تحقق امنیت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۷۹۶

اجرای امر به معروف در جامعه، موجب تحقق امنیت می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 24 شهریورماه در گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منكر این استان تأكید كرد: عزت و سربلندی جامعه اسلامی می‌تواند در سایه امر به معروف و نهی از منكر پایدارتر باشد.

وی اظهار كرد: در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منكر امنیت در جامعه برقرار می‌شود و در سایه امنیت هم كسب روزی حلال در جامعه رونق پیدا خواهد كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس، امر به معروف و نهی از منكر را دعوت به همه نیكی‌ها و پرهیز از بدی‌ها دانست و افزود: باید به این نكته توجه داشته باشیم كه انجام امر به معروف و نهی از منكر باید به‌منظور كسب رضایت الهی باشد و اخلاص را در انجام این فریضه مد نظر قرار دهیم.

رحیمی با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منكر اثرات مثبتی در جامعه به‌دنبال دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منكر برای اصلاح امور در جامعه و تحقق اهداف بلند نظام اسلامی است.

وی از دستگاه‌ها و ادارات خواست تا در برخورد با ارباب رجوعان خود امر به معروف و نهی از منكر را مد نظر قرار دهند و ادامه داد: باید به این نكته توجه داشته باشیم كه تكریم ارباب رجوع، احترام به شخصیت اوست و باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی با تأكید بر اینكه نباید در ادارات در ارائه خدمات به افراد تبعیضی قائل شویم، گفت: اگر خدمتی را در چارچوب قانون به مردم ارائه می‌دهیم نباید منتی بر سر كسی داشته باشیم.

استاندار فارس خواستار اجرای قانون و حقوق شهروندی شد و آن را از مهم‌ترین معروف‌ها دانست و گفت: حفظ نظام اسلامی از مهم‌ترین معروف‌هاست كه باید همه در راستای تحقق این امر كوشا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد میرزایی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم برای اجرای طرح زندگی با آیه‌ها که در تکیه معاون الملک کرمانشاه با حضور جمعی از بزرگان و خادمان قرآنی این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از طرح‌های فاخر و تأثیرگذار در برنامه‌های ماه مبارک رمضان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها بود که در همه استان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح زندگی با آیه‌ها طی ماه مبارک رمضان، افزود: برای اجرای این طرح ۱۵۰ آیه منتخب از پر تکرارترین آیات قرآنی در لسانین امامین انقلاب انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه دلیل انتخاب این آیات را موضوعات مرتبط با جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: این جهاد به عنوان یک فریضه قطعی و فوری نباید روی زمین بماند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نیازمند شناخت و معرفت نسبت به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی دارد.

وی ادامه داد: همچنین لازمه جهاد تبیین، دشمن شناسی و تدبیر در برابر نقشه‌های مختلف او است، بنابراین مهم‌ترین خاستگاه‌های کسب این شناخت و معرفت و حل مسائل مربوط به آن قطعاً قرآن کریم است.

حجت الاسلام میرزایی مدت زمان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را سه سال اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح موضوعاتی از قبیل گفتمان سازی مفاهیم، کسب شناخت و معرفت، حفظ آیات منتخب، تدبیر در این آیات و در نهایت تربیت فعالان، کنشگران و مجاهدان عرصه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح طی ماه مبارک رمضان سال جاری روزانه سوالاتی مطرح و شرکت کنندگان به صورت پیامک جواب آن را پاسخ می‌دادند، بیان کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ هزار پیامک ارسال شد که از بین این شرکت کنندگان ۳۰۰ نفر به عنوان برنده معرفی و امروز نیز در این مراسم تجلیل شد.

کد خبر 6087677

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود