Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@11:37:29 GMT

اربعین حسینی فرصتی برای اشاعه اسلام ناب محمدی است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۹۹۹

اربعین حسینی فرصتی برای اشاعه اسلام ناب محمدی است

سرهنگ سوری، پیاده روی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع شیعیان دانست و گفت: باید از این فرصت برای تقویت و ترویج فرهنگ دینی و معنویت بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سرهنگ مجید سوری»، امروز(24 شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری  مراسم اربعین حسینی در شهرستان بروجرد، افزود: برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین، به عنوان اجتماع بزرگ شیعیان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ناحیه مقاومت بروجرد با اشاره به اینکه ماه های محرم و صفر فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است، اظهار داشت: باید از فرصت های محرم و سفر و بویژه اربعین حسینی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه و تعمیق اسلام ناب محمدی بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: کسانی که به این فریضه عمل می‌کنند از زمره صالحان و مومنان هستند.

 

سرهنگ سوری با اشاره به قرار گرفتن استان لرستان و شهرستان بروجرد در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، بیان کرد: برنامه ریزی مناسب برای  افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به زائرین اربعین که از استان عازم هستند و یا مسیر تردد آنها استان لرستان و شهرستان بروجرد است، ضروری است.

 

وی همچنین بر ضرورت مشارکت عمومی در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و فازود: به طور قطع حضور مستمر مدیران منجر به تسریع در تصمیم گیری ها و خروجی بهتر برای برگزاری این همایش فرهنگی، سیاسی و مذهبی خواهد شد.

 

سرهنگ سوری بیان کرد: برای رفاه حال زائران باید این کمک ها و نذورات ساماندهی شوند و همه ایستگاه های صلواتی و مواکب دارای شناسنامه و قانونی معتبر باشند. 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به اینکه هزینه های موکب شهید بروجردی از نذورات مردمی هزینه می شود، افزود: سال گذشته روزانه ۱۵ هزار نفر در این موکب پذیرایی شد.

 

وی تصریح کرد: طی اربعین سال گذشته در مجموع ۱۶۰ هزار زائر در موکب شهید بروجردی پذیرایی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار زائر خارجی بودند.

 

سرهنگ سوری ابراز کرد: امسال  پیش بینی می شود بالای ۲۰۰ هزار نفر زائر در موکب شهید بروجردی پذیرایی شوند.

 

وی با بیان اینکه در موکب های مردمی عموم زائران به دور از قومیت و ملیت تکریم می شوند، بیان کرد: به موکب های خارج از کشور باید توجه بیشتری شود و در بحث حمل و نقل آنان باید پیگیری شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورای حسینی مسجد تاسوعای حسینی عاشورا ماه محرم خبرگزاری شبستان عزاداری محرم استان بوشهر عزاداری تاسوعای حسینی نماز جمعه موکب های مردمی اجتماع شیعیان خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه