Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه غربی تاکید کرده است شرکت آرامکو در پی عملیات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیاز به چند هفته دارد تا ظرفیت تولید و صادرات را به طور کامل از سربگیرد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع به رویترز گفت بازگشت شرکت آرامکو عربستان به ظرفیت کامل خود برای کامل کردن ظرفیت صادرات ممکن است چند هفته و نه چند روز طول بکشد

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی رسماً توقف پنجاه‌درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی شرکت آرامکو را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد حملات به تأسیسات شرکت آرامکو در «بقیق» و «خریص» روند تولید نفت خام شرکت حدود 5.7میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود 50 درصد تولید کشور را متوقف کرد.

وزیر انرژی سعودی افزود، این حملات همچنین به توقف تولید مقادیری گاز همراه در حدود 2 میلیارد فوت‌مکعب در روز شد که برای تولید 700 هزار بشکه از مایعات گاز طبیعی استفاده می‌شد و متعاقب آن تولید گاز طبیعی در حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

جزئیات عملیات مهم هوایی در خاک عربستان؛ هشدار صریح درباره پیامدهای ادامه تجاوز به یمن + فیلم

پیش از این خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داده بود که حملات پهپادی سنگین به تأسیسات بزرگ نفتی عربستان سعودی به حدود 50 درصد از تولید روزانه این کشور آسیب وارد کرده است؛ یعنی حدود 5 میلیون بشکه در روز که معادل 5 درصد از کل نفت عرضه‌شده به بازارهای جهان در روز است.

بلومبرگ افزود، شرکت آرامکوی عربستان انتظار دارد بخش اعظم تولید نفت طی چند روز آینده از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یمن" اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده