Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت حملات پهپادی به ۲ مورد از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو باعث شده ۵.۷ میلیون بشکه در روز، یا حدود ۵۰ درصد از کل تولید غول نفتی عربستان، متوقف شود.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، عبدالعزیز بن سلمان که اخیرا با برکناری خالدالفالح بر صندلی وزارت انرژی عربستان تکیه زده، بامداد یکشنبه رسما توقف ۵۰ درصد از تولید نفت این کشور در اثر عملیات پهپادی نیروهای مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که حملات پهپادی نیروهای مقاومت به ۲ مورد از تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی باعث شده ۵.۷ میلیون بشکه در روز، یا حدود ۵۰ درصد از کل تولید غول نفتی عربستان، متوقف شود. نیروهای مقاومت حوثی مسئولیت این حملات را به عهده گرفته‌اند.  

انفجارهای ناشی از این حملات یک پالایشگاه بزرگ نفتی در شهر ابقیاق، در استان نفت‌خیز شرقی این کشور و یک تاسیسات نفتی دیگر در میدان نفتی خریص، را به لرزه درآورد و باعث ایجاد شعله‌های بزرگ آتش شد که تا ساعت‌ها به این تاسیسات آسیب رساند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت که این حملات باعث شده است این تاسیسات فلج شوند و آرامکوی سعودی مجبور شده است که بخشی از تولید نفت و گاز خود را متوقف کند، اما این شرکت در حال بازیابی تولید از دست رفته است و در ۴۸ ساعت آینده در این مورد اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بخشی از کاهش تولیدات از طریق ذخایر انبارهای نفتی این شرکت جایگزین خواهد شد.  

وی بدون این که نامی از مرتکب شوندگان این اقدام ببرد، گفت: این حمله‌ها نشان‌دهنده گسترش حملات به تاسیسات نفتی، ایستگاه‌های تولید نفت و نفتکش‌های خلیج‌فارس است.  

ارتش یمن مسئولیت این حملات پهپادی را به عهده گرفته‌اند. آنها از چهار سال پیش که عربستان سعودی وارد جنگ داخلی یمن شد و با بمباران‌های خود جان هزاران نفر را گرفت، به قلمروی سعودی حمله می‌کنند.

ارتش یمن صبح دیروز، شنبه با ۱۰ پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر انرژی عربستان تاسیسات نفتی آرامکو سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

یک مسؤول فلسطینی تاکید کرد طی ماه میلادی گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات در کرانه باختری انجام داد.

به گزارش ایسنا، مؤید شعبان، رئیس مرکز مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارش ماهانه درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه آوریل ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات انجام داد که از جمله آن هشت منزل مسکونی و سه منزل غیرمسکونی بود. این عملیات تخریب در استان‌های قدس، طولکرم، اریحا و الخلیل انجام شد. همچنین ارتش اسرائیل اخطاریه‌هایی را درباره تخریب ۱۸ منزل و تاسیسات را در استان‌های رام الله، البیره، سلفیت و الخلیل ارسال کرد.

طبق گزارش روزنامه القدس العربی، این مسؤول فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر ۸۹۵ اقدام متجاوزانه و شهرک نشینان ۳۴۷ اقدام متجاوزانه را انجام دادند. تجاوزات شهرک نشینان در استان‌های نابلس، رام الله و الخلیل به شهادت پنج شهروند منجر شد.

وی افزود: ماه میلادی گذشته شاهد تشدید خطرناک حملات شهرک نشینان با حمایت نیروهای رژیم اشغالگر بودیم. آنها غیرنظامیان را در ۳۶ شهرک و روستای فلسطینی از شمال تا جنوب هدف قرار دادند. این تجاوزات منجر به سوختن کامل ۳۶ منزل و سوختن جزئی ۳۳ منزل دیگر شد. همچنین در این تجاوزات بیش از ۵۷ خودرو به آتش کشیده شدند و ویرانی گسترده‌ای در املاک و تاسیسات شهروندان به بار آمد.

این مسؤول گفت: مقامات رژیم صهیونیستی ۱۷۲ دونم (واحد مساحت) از اراضی شهروندان در روستای عرب التعامره در شرق استان بیت لحم را برای گسترش مرزهای شهرک سیدی بار در منطقه العقبان مصادره کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​