Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@04:02:33 GMT

حمل موادی که برای زائران اربعین دردسرساز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۱۷۴

حمل موادی که برای زائران اربعین دردسرساز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سردار محمد مسعود زاهدیان در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی (ع) ضمن هشدار به زائران ایرانی که به کشور عراق سفر می‌کنند، اظهار کرد: حمل و مصرف هرگونه مواد مخدر سنتی و روانگردان (تریاک، شیشه، هروئین، گل، ماری‌جوانا و سایر موادمخدر) در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضایی تشکیل و از ادامه سفر وی ممانعت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: پلیس کشور عراق طبق قوانین خود با متهمان حمل موادمخدر و روانگردان برخورد می‌کند، با توجه به شرایط خاص کشور عراق، شرایط نگهداری مجرمان در زندان‌های این کشور نامطلوب است.

وی تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در تمام فرودگاه‌های کشور، پایانه‌ها و مرز‌های خروجی کشور حضور فعال دارد و با بهره‌گیری از سگ‌های موادیاب و مأموران زبده به طور دقیق به رصد و بازرسی وسایل همراه زائران می‌پردازد و از خروج موادمخدر به سختی جلوگیری می‌شود.

این مقام انتظامی از افرادی که به عراق سفر می‌کنند خواست از جاسازی موادمخدر به هر روشی برای همراه بردن، پرهیز کنند و گفت: چراکه پلیس مبارزه با موادمخدر برای حفظ عزت و شأن شهروندان ایرانی و جلوگیری از دستگیری آن‌ها در کشور عراق در تمام طول سال و مخصوصاً ایام اربعین حسینی (ع) تمام توان خود را برای پیشگیری از این امر به کار خواهد بست.

زاهدیان ادامه داد: همراه داشتن قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، کدئین، متادون و ترامادول بر اساس قوانین داخلی کشر عراق نیز جرم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: به استناد ماده ۱۷ اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه ۱۳۸۹/۵/۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر از زائری انواع موادمخدر یا روانگردان به هر میزان کشف شود ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه فرد خاطی، در مرحله نخست به مدت یک تا پنج سال و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شود و بر اساس قانون مبارزه با موادمخدر کشور عراق، هرکس در حوزه موادمخدر سنتی و صنعتی اعم از خرید، فروش و مصرف دستگیر شود مجازات خواهد شد و جزای آن از یک تا سه سال حبس و جریمه نقدی آن از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوعیت حمل هرگونه دارو‌های گیاهی مانند شیرین‌بیان که شباهت زیادی به موادمخدر دارند، خاطرنشان کرد: یکی از شگرد‌های قاچاقچیان انتقال موادمخدر توسط افراد ناآگاه است بنابراین هموطنان عزیز به هیچ عنوان باری را به صورت امانت برای انتقال و تحویل به افراد ثالث از کسی قبول نکنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: زائران دقت کنند قبل و بعد از گیت بازرسی پلیس، وسایل و کیف دیگران را به دلیل شباهت به اشتباه برندارند.

زاهدیان از زائرانی که احتیاج به مصرف دارو‌های خاص دارند، خواست، مراتب را قبل از حضور در مرز‌ها با پزشک هماهنگ کنند و تأییدیه مربوطه را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تأکید کرد: با توجه به توصیه‌های ارائه شده، چنانچه زائری با خود موادمخدر یا قرص‌های روانگردان همراه داشته باشد، پیش از رسیدن به مرز آن‌ها را معدوم کند که در صورت کشف توسط پلیس در گیت‌های بازرسی از ادامه سفر وی جلوگیری می‌شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: زائران اربعین مواد مخدر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد