Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:11:29 GMT

بررسی مستند «خانه‌ای برای تو» در «سینماپاتوق»

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۱۸۲

بررسی مستند «خانه‌ای برای تو» در «سینماپاتوق»

در هفتمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق» حوزه هنری، فیلم مستند «خانه‌ای برای تو» با حضور مهدی بخشی‌مقدم و مهدی شامحمدی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، نمایش و بررسی مستند «خانه‌ای برای تو» با سخنرانی و ارائه مهدی بخشی‌مقدم (کارگردان) مهدی شامحمدی (تهیه‌کننده) در هفتمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق»، یکشنبه 24 شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«خانه‌ای برای تو» روایت داوود جوان ۳۰ ساله گیلانی است که کمتر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و در شغلش دچار ورشکستگی شده است. او همزمان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده و در این شرایط برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد.کارگردانی این اثر را مهدی بخشی‌مقدم و تصویربردار آن با محمد حدادی، صدابرداری حسن شبانکاره ، صداگذاری حسین ابراهیمی وتدوین‌گری عطا مهراد برعهده داشتند.

 

گفتنی است این مستند با حضور در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر، بخش رقابتی جشنواره کراکف لهستان و دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت موفق به کسب نشان فیروزه بهترین فیلم این جشنواره شد و در جشن مستقل سینمای مستند حائز کسب عنوان بهترین فیلم شد.

 

شایان ذکر است، نمایش این فیلم با حضور هنرجویان و دانشجویان سینما، علاقمندان، اعضای کانون سینمایی سوره و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه با هدف بررسی فیلمنامه فیلم پیش‌بینی شده است.

 

حضور کلیه منتقدان سینمایی و نمایندگان رسانه‌های گروهی در این برنامه رایگان و آزاد است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا ماه محرم عزاداری محرم خبرگزاری شبستان استان بوشهر عاشورای حسینی شیراز تاسوعای حسینی محرم سینماپاتوق حوزه هنری خانه ای برای تو حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت