Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات تا ۲۹ شهریورماه جاری در سه اسلحه «فلوره»، «اپه» و «سابر»  در ۲ بخش انفرادی و تیمی به میزبانی سالن شهید رجایی ارومیه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه روز نخست این مسابقات به رقابت‌های دختران اختصاص یافته است، بیان کرد: در این بخش ۱۶۵ شمشیرباز در قالب ۲۰ استان به مصاف هم رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با ۲۴ شمشیرباز دختر و پسر در قالب ۶ تیم در هر سه اسلحه در این پیکارها شرکت می‌کنند، ادامه داد: امروز یکشنبه دیدارهای بخش انفرادی سابر و اپه  دختران در حال برگزاری است.

رئیس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی مشارکت و همکاری فدراسیون را خوب ارزیابی کرد و افزود: مسابقات قهرمانی جوانان کشور به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد و اعضای کمیته فنی با حضور در این مسابقات اقدام به شناسایی ورزشکاران نخبه و مستعد برای دعوت به اردوهای تیم ملی می‌کنند و بدون شک سهم استان در این انتخاب چشمگیر خواهد بود.

رحمانی با اشاره به اینکه فردا دوشنبه در دومین روز این مسابقات رقابت های بخش سابر تیمی و فلوره انفرادی به انجام می‌رسد، افزود: مهتاب سلامت، الناز ابراهیمی و الهه قهرمانی به ترتیب هدایت تیم های اپه، سابر و فلوره دختران استان را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: شمشیربازان استان طی چند هفته گذشته موفقیت‌های چشمگیری در جریان دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور به دست آوردند و این بار نیز با روحیه بالایی در رقابت‌های جوانان کشور حاضر می‌شوند.

رحمانی افزود: در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در شهریورماه امسال، تیم چهار نفره استان متشکل از محمد برزگر، یاسین نوری، امیرحسین جعفری و محمدامین تمکین‌وش با مربیگری طاهر عاشوری در دیدار فینال با پیروزی مقابل خراسان رضوی بر سکوی قهرمانی جای گرفت و در بخش انفرادی اسلحه اپه نیز «یاسین نوری»  و «محمد برزگر» به ترتیب مدال‌های طلا و برنز بخش انفرادی را بر گردن آویختند.

وی بیان کرد: همچنین تیم سابر سه نفره پسران استان متشکل از عدنان اصلانی، مبین رضوی و دانیال ولی‌نژاد با مربیگری میرامین رضایی با یک پیروزی مقابل یزد و قبول شکست مقابل مازندران موفق به کسب مدال برنز تیمی و سکوی سومی این المپیاد شد.

رحمانی گفت: تیم‌های اسلحه فلوره و اپه دختران آذربایجان‌غربی نیز موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره در بخش انفرادی اپه، یک طلای تیمی فلوره و یک طلای تیمی اپه در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور شدند.

هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق استان است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته دارد؛ این هیات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است.

طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی اسلحه سابر اسلحه اپه ورزش و جوانان اسلحه فلوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرنگار مهر، فینال مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه میان «ساندرو بازادزه» نفر اول رنکینگ جهانی از گرجستان و «زیاد السیسی» نفر سوم رنکینگ جهانی از مصر برگزار شد. در این دیدار شمشیرباز مصری حریف خود را ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

بازادزه و حریف مصری اش هر دو با غلبه بر حریفانی از آمریکا فینالیست جایزه بزرگ گرجستان شدند. «زیاد السیسی» در مرحله نیمه نهایی «فیلیپ دلگویچ» را ۱۵ بر ۱۴ شکست داد. «بازادزده» هم با شکست ۱۵ بر ۱۳ «کالین هیچکاک» فینالیست شد.

«کالین هیچکاک» در مرحله ۸ نفره با غلبه بر «ادهم بحقاط» باعث حذف این بازیکن مصری شد. شمشیربازی مصری در جدول ۱۶ نفره مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شده بود.

در جدول رده بندی نهایی شمشیربازان شرکت کننده در جایزه بزرگ سئول، بعد از بازادزده و السیسی، شمشیربازان گرجستانی در جایگاه مشترک سوم قرار گرفتند. در این جدول، علی پاکدامن نهم است، محمد رهبری در جایگاه ۳۴ قرار گرفته است. محمد فتوحی رده ۸۶ را در اختیار گرفت و فرزاد باهر ارسباران هم در جایگاه ۱۰۱ ایستاد.

کد خبر 6097987

دیگر خبرها

  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور