Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:44:24 GMT

نشست ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره گرانی خودرو

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۳۸۱

 ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش نیافتن قیمت انواع خودرو در بازار، با وجود کاهش محسوس نرخ ارز، گفت: با وجود اینکه شاهد کاهش قابل توجه نرخ ارز، در هفته‌های اخیر، نسبت به ماه‌های گذشته هستیم، اما قیمت انواع خودرو کاهش قابل توجهی در بازار نداشته است که علل آن باید مورد بررسی قررار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-وی با تأکید بر اینکه ضروری است تا به علل افزایش قیمت خودرو و نیز کاهش نیافتن نرخ آن در بازار به صورت جدی رسیدگی شود، اظهار داشت: کیفیت پایین محصولات تولیدی شرکت‌های خودروسازی و نیز قیمت بالای این محصولات موجب شده تا مردم شکایاتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، از وصول شکایت‌های مردمی متعدد از وضعیت بازار خودرو به کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت: شرایط خودروسازی در کشور به‌گونه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده به هیچ دستگاهی نسبت به تولید محصولات‌شان پاسخ‌گو نیستند، این رویه باید اصلاح شود.

دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد

داداشی همچنین از جلسه ویژه کمیسیون اصل 90 درباره گرانی بازار خودرو در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: قرار است در این نشست مسئولانی از وزارت "صمت"، دادگستری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید حمایت‌های بیشتری را از خریداران خودروهای داخلی داشته باشد، زیرا دلال‌بازی در این بازار به نوسانات قیمت محصولات دامن زده و عملا کاری از دست مصرف‌کننده نیز ساخته نیست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد:طبق گزارش‌ها و شکایات مردمی که به این کمیسیون رسیده، شرکت‌های خودروسازی در عمل به تعهدات‌شان برای تحویل محصول به مشتریان، خُلف وعده کرده‌اند که دلایل آن باید مشخص شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، خاطرنشان کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت خودرو کمیسیون اصل ۹۰ گرانی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟