Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۶۲ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای ۲۶ نفر تحصیل می‌کنند، گفت: در تمام طول سال تحصیلی به کمبود نیروی انسانی اشاره می‌شود اما در نزدیک بازگشایی مدارس و مهرماه اعلام می‌شود که کمبودها حل شده است! ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی در این باره گفت: دو نوع آمادگی برای پروژه مهر قابل‌تعریف است اما به نظر می‌رسد فعالیت‌ها در سال‌های گذشته تنها آماده‌سازی مدرسه برای آموزش بوده است. اما اگر مدرسه مکانی برای تربیت و یادگیری مؤثر باشد، نباید تنها به حضور معلم در کلاس درس بسنده کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان‌کرد: در پروژه مهر باید بررسی کرد که چقدر فضای عاطفی و روانی مدرسه پذیرای معلمان و دانش آموزان است چراکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی یک نگاه کل‌نگر به تمام عوامل تربیتی دارد.

حکیم زاده بابیان اینکه به معلم آماده و متخصص نیاز است، گفت: البته معلم باید با دانش آموز تعامل عاطفی هم ایجاد کند تا یادگیری اتفاق بیفتد باید برای سال‌های آینده باید پروژه مهر را در آماده‌سازی مدارس با دو رویکرد آموزشی و پرورشی در نظر بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح‌کرد: لازم است در تأمین نیروی انسانی دو نوع گفتمان درونی و بیرونی داشته باشیم هرچند لازم است که در جامعه امیدواری و آرامش ایجاد کنیم و تلاش زیادی هم برای این موضوع انجام‌ شده است.

نزدیک بازگشایی مدارس اعلام می‌شود کمبود نیروی انسانی حل شده است!

حکیم‌زاده با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: در تمام طول سال تحصیلی به کمبود نیروی انسانی اشاره می‌شود اما در نزدیک بازگشایی مدارس و مهرماه اعلام می‌شود که کمبودها حل‌شده است درحالی‌که باید این کمبود نیروی انسانی به‌طور ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به عدالت کیفی گفت: عدالت آموزشی باید در مناطق محروم و کم برخوردار هم اتفاق بیفتد چراکه در آن مناطق، عدالت آموزشی فرصت‌ها و دسترسی را با مشکل مواجه کرده است و حتی در مناطقی تراکم دانش‌آموزی از حد استاندارد بالاتر است.

62 درصد دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای 26 نفر

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: 62 درصد جمعیت دانش آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای 26 نفر تحصیل می‌کنند و برای جبران بخشی از نابرابری‌های عدالتی نیاز است که جذب حداکثری پیش‌دبستانی مدنظر قرار بگیرد. دولت برای این موضوع اعتبار خاصی تخصیص داده که باید از آن استفاده شود و جذب پیش‌دبستانی داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه بالغ‌بر 8 میلیون دانش‌آموز در مدارس ابتدایی ثبت‌نام‌ شده‌اند، گفت: از مدیران کل درخواست می‌کنم ثبت‌نام‌ها سریع‌تر انجام بگیرد تا به‌موقع کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.

وی تأکید کرد: ممنوعیت کتب کمک‌درسی، ممنوعیت برگزاری آزمون‌ها و رقابت‌ها، مبنا بودن برنامه تدبیر، طرح جامع مهارت‌آموزی، تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن و...از برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی برای سال تحصیلی آینده همچنان ادامه دارد.

مذاکره برای حل‌‌مشکل‌ معوقات حق‌التدریس معلمانصدور احکام معلم تمام وقت از اول مهر/64درصد نیروها معلم هستند

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مدارس دولتی دانش‌آموزان معاونت آموزش ابتدایی رضوان حکیم‌زاده

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی دانش آموزان معاونت آموزش ابتدایی مدارس دولتی دانش آموزان معاونت آموزش ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر