Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:43:45 GMT

وقوع ۴۶ مورد حوادث ناشی از کار در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۵۵۵

وقوع ۴۶ مورد حوادث ناشی از کار در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب پیش از ظهر یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سخنانی، اظهار داشت: صیانت از اشتغال و تولید به عنوان یک سیاست اصلی در استان دنبال می شود.

وی با اشاره به پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات کارگری و کارفرمایی در لرستان، عنوان کرد: در مراجع حل اختلاف استان بیش از ۵۰ درصد دعاوی کارگری را به شکل سازشی حل و فصل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تاکید کرد: خروجی این سازش منجر به این می شود که تجمعات کارگری را در سطح استان نداشته باشیم.

آشتاب با اشاره به اینکه پنج هزار و ۱۸۲ مورد بازرسی ظرف چهار ماه از بنگاههای اقتصادی استان داشته ایم، گفت: در پی این بازرسی ها حتی یک مورد ارجاع به دادگستری و مقام قضایی را نداشته ایم و نگاه مجموعه بازرسی استان، مشاوره و همکاری است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش ها به کارفرمایان و کارگران، گفت: حوادث ناشی از کار در استان ۴۶ مورد بوده و نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ارائه پنج هزار و ۱۸۲ نفر ساعت آموزش بهداشت کار در بنگاههای اقتصادی استان خبر داد و افزود: حمایت های بیمه بیکاری را از دیگر برنامه های خود داشته ایم.

آشتاب، تصریح کرد: ۳۱ تعاونی راکد در استان احیا شده اند، در هفته تعاون نیز ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری جدید در حوزه تعاون داشته ایم و ۲۰ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۲۲۹ نفر در این هفته به بهره برداری رسید.

کد خبر 4718768

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • آموزش جنایت و روابط نامشروع ماحصل اخبار حوادث بدون پیوست!
  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند