Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:56:59 GMT

۸ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۷۷۰

۸ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی ساخته می‌شود

ظریف با اشاره به اینکه دولت هیچ طرح قابل توجه و اثرگذاری جزء تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده نداشته است، گفت: در راستای اجرای طرح ملی مسکن توسط دولت، ۸ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «نعمت‌الله ظریف» امروز(۲۴ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: طی ۵ سال گذشته دولت راهبردی تحت عنوان مسکن مهر برای رونق صنعت مسکن اتخاذ کرده بود که متاسفانه این طرح پس از گذشت ۵ سال مغفول مانده است و دولت هیچ طرح قابل توجه و اثرگذاری جزء تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده برای تولید جامعه هدف نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی افزود: دولت تصمیم داشت پروژه مسکن مهر را به اتمام برساند و سپس طرح مسکن اجتماعی را که متولی آن اداره راه و شهرسازی است آغاز کند که متاسفانه موفق به انجام این کار نشد.

 

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت برای پویایی صنعت مسکن، گفت: واگذاری زمین و به مشارکت گذاشتن آن توسط دولت به انبوه ‌سازان موجب تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور می‌شود تا سازندگان بتوانند از زمین استفاده کرده و از این طریق، دغدغه تامین زمین یا منابع خرید زمین را نداشته باشند.

 

ظریف با بیان اینکه جامعه هدف دولت مردم کم ‌برخوردار است، تصریح کرد: هدف دولت از ساخت مسکن‌های ارزان تامین مسکن برای دهک ‌های ۳ تا ۶ است که براساس این طرح قرار است ظرف ۲ سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته شود.

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه پس از گذشت ۷ ماه طرح اقدام ملی ساخت مسکن روند صعودی داشته و طبق آمار ارائه شده ۴۰۰ هزار واحد در دست اقدام وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری تحویل داده می‌شود، تاکنون در چند شهر جدید و نیز برای تعدادی از پروژه‌های مسکونی متعلق به بنیاد مسکن در تعدادی از شهرهای کشور، مراسم کلنگ‌زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز خوبی برای توسعه این طرح نسبت به طرح‌های قبلی وجود دارد، بیان کرد: متناسب با نیاز هر استان در این طرح تعدادی واحد مسکونی پیش‌بینی شده که سهم خراسان رضوی از این طرح ۸ هزار واحد است که از این تعداد ۳ هزار واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی اجرایی شده است زیرا در برخی محدوده‌های شهری مانند بینالود یا گلبهار متقاضی دریافت مسکن پایین است.

 

ظریف با بیان اینکه مطابق با تقاضای جامعه، سالانه ۷۵ هزار واحد در استان باید عرضه شود که ظرف ۵ سال گذشته با همکاری بخش خصوصی و مردم یک سوم این آمار اجرایی شده است، گفت: با توجه به رویکرد دولت و هدفگذاری سال رونق تولید، وزارت راه و شهرسازی در تلاش است اهتمام ویژه‌ای جهت تحرک بخشیدن به تولید مسکن در سطح کشور به خرج دهد.

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی با بیان اینکه هدف دولت از اجرای این طرح فراهم کردن موجبات رونق ساخت و ساز است، افزود: بر اساس این طرح ظرف ۲ سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد، ۶۰ درصد هزینه تمام شده مسکن مربوط به ارزش زمین است و امیدواریم که تا با اجرای این طرح بتوان بخشی از مشکلات مسکن آحاد مردم به‌ویژه زوج‌های جوان را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه دولت باید بستر لازم را برای بخش ‌های خصوصی فراهم و عرضه مسکن را به گونه‌ای تعریف کند که مردم برای استفاده مصرفی نه برای سرمایه‌گذاری مسکن خریداری کنند، خاطرنشان کرد: دولت باید برای تسهیل در روند این پروژه گام‌های فراتری بردارد به عنوان مثال باید ارائه پروانه ساخت واحد ها را نیز به عهده بگیرد تا انبوه‌ساز با تمام قوا به ساخت مسکن بپردازد.

 

ظریف با اشاره به اینکه هر طرح که اجرا می‌شود موافقان و مخالفانی دارد، تصریح کرد: برخی کارشناسان معتقدند ممکن است تعدادی از انبوه‌سازان که به دنبال منفعت شخصی خود هستند، نسبت به نیاز بازار مدت زمان ساخت پروژه را طولانی و از افزایش زمان ساخت پروژه بهره‌برداری قیمتی کنند که این سخن را تایید نمی‌کنیم.

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی با بیان اینکه طبق قراردادی که دولت با انبوه‌سازان دارد اگر پروژه طی مدت معین تحویل داده نشد جریمه‌ لحاظ می‌گردد، تاکید کرد: میزان جریمه در نظرگرفته شده به نسبت سهم‌الشرکه دولت رقم قابل توجهی نیست، زیرا آورده دولت نسبت به انبوه‌ساز کمتر و قیمت افزایشی مصالح ساختمانی نسبت به قیمت زمین کمتر بوده است.

 

وی گفت: طی یک سال و نیم گذشته قیمت زمین حدود ۱۵۰ درصد و قیمت مصالح ساختمانی حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته است و اگر افزایش تولید و عرضه مسکن بدون اجرای ابزارهای تنظیمی صورت پذیرد منفعتی نصیب خانواده‌های فاقد مسکن و متقاضیان اصلی این بازار نخواهد شد زیرا مانند اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ داده است عمده واحدهای اضافه شده، صرف تقاضاهای سوداگرانه و سرمایه‌ای خواهد شد.

 

ظریف گفت: برخی کارشناسان دیدگاه مثبتی در این زمینه دارند و معتقدند به این دلیل که انبوه‌سازان از ابتدای پروژه هزینه‌ای بابت زمین نمی‌پردازند و تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد سرمایه برای ساخت مسکن نیاز دارند و تسهیلات بانکی نیز در این مرحله سبب ترغیب آنان برای ساخت پروژه می‌شود.

 

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی افزود: اگر مبلغ تسهیلات و همچنین مدت اقساط آن به افراد یا زوجین در شهر تهران و سایر شهرهای کوچک افزایش یابد، به نحوی که سازندگان این تسهیلات را در اختیار بگیرند و به خریداران انتقال دهند هم بخش عرضه و هم بخش تقاضا را تامین و تقویت می‌کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد عاشورا عاشورای حسینی اربعین حسینی عزاداری محرم ماه محرم تاسوعای حسینی شیراز ساخت مسکن مصالح ساختمانی مسکن ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم