Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برنامه «من طهران» در گفت و گو با دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، تازه ترین دستاوردهای کشور در حوزه فضایی و ساخت ماهواره های جدید را تشریح می کند.

به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، شبکه العالم در برنامه «من طهران» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی فولادیان با دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی، در خصوص ساخت ماهواره های جدید و روند قرار دادن آن در مدار و کاربردهای مختلف ماهواره ها، گفتگو کرده و اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبان خود می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر حسین صمیمی، با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که پژوهشگاه فضایی نیز جزو فهرست آن تحریم ها محسوب می شود، توضیحاتی در خصوص روند کاری این پژوهشگاه و بی تاثیر بودن این تحریم ها بر فعالیت آن، خواهد داد.  رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه کاربردهای ماهواره ها در حوزه رصد، کشاورزی، محیط زیست و بلایای طبیعی را تشریح کرده و در خصوص بهره های اقتصادی از ماهواره ها و بازارهای جدیدی که ایجاد کرده است نکات مبسوطی را یادآور شده و درباره این عرصه به عنوان اقتصاد نوظهور صحبت خواهد کرد. همچنین در این برنامه بدان اشاره می شود که پژوهشگاه فضایی ایران بر اساس مجوز شورای عالی گسترش آموزش عالی در سال 1389 به منظور پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای کشور در زمینه علوم و فنون فضایی راه‌اندازی شده است. این پژوهشگاه با ساختاری محصول‌ محور و نوآور در عرصه اکتساب فناوری‌های صلح‌آمیز فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، ناوبری و موقعیت‌یابی و زیست فضا فعال است. دکتر صمیمی در آخر جایگاه ایران را در عرصه هوا و فضا، بررسی کرده و جایگاه ایران را که صاحب پایگاه پرتاب بوده و سازنده ماهواره است، در این صنعت نوپا بررسی خواهد کرد. «من طهران» با اجرای سمیر شوهانی و صدابرداری محسن معطری و تصویربرداری؛ کاظم بختیاری، سید علی میرزاباقری و سعید ایپکی، امشب 24 شهریور ساعت 22:35 دقیقه به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش می شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی کوتاه مدت جریان شناسی با موضوع «جریان‌های دین‌گریز ایران» به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار می‌شود.

این دوره با حضور حجت الاسلام مصطفی اسکندری برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در این دوره گواهی دریافت خواهند کرد.

زمان برگزاری این دوره طی ۱۲ جلسه در روزهای چهارشنبه شش هفته متوالی برگزار می‌شود.

محل برگزاری قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی است.

کد خبر 6087246 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟