Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@02:19:51 GMT

حقایقی درباره آلودگی پلاستیکی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۶۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

این درحالیست که معضل آلودگی پلاستیکی به مناطق خشکی و حتی دورافتاده‌ترین نقاط زمین نیز راه پیدا کرده زیرا اکنون پلاستیک‌ها حتی بخشی از بارش باران شده‌اند.

محققان در بارش‌های اخیر اثراتی از میکروپلاستیک‌ها را پیدا کردند. به گفته این تیم تحقیقاتی ۹۰ درصد از نمونه‌های باران، برف و مه جمع‌آوری شده در مناطق مرکزی ایالت کلرادو حاوی ذرات پلاستیکی بسیار ریز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار گرفتن در معرض میکروپلاستیک‌ها یا بلعیدن آن‌ها تاثیر منفی بر بدن دارد، می‌تواند میکروبیوم روده را تخریب کرده، به ریه‌ها و کبد آسیب بزند و خطر آسیب مغزی را افزایش دهد.

همچنین طبق مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۸ انجام گرفت، مشخص شد این ذرات بسیار ریز می‌توانند به ریه‌ها نفوذ پیدا کنند و عاملی برای انواع بیماری‌ها از جمله سرطان باشند.

به گزارش سایت مدیکال دیلی، از دیگر حقایقی که در مورد آلودگی پلاستیکی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- موادی همچون پنبه، پلی‌استر، اکریلیک و نایلون همچون منبع اصلی آلودگی پلاستیکی عمل می‌کنند.

- تمامی پارچه‌ها می‌توانند از خود میکروفیبر آزاد کنند و اکنون حدود ۱.۴ میلیون تریلیون میکروفیبر در اقیانوس‌ها وجود دارد.

- برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ گونه از حیوانات دریایی میکروپلاستیک‌ها را می‌بلعند.

- امکان نفوذ میکروفیبرها به خوراکی‌های دریایی و بدن انسان وجود دارد.

- احتمال وجود میکروفیبرها در سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، آب‌های بسته‌بندی شده و آب لوله‌کشی نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلاستیک آلودگی پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی