Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرهنگ عباس حسینی در نشست هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان که در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه راهکارهای زیادی جهت مقابله با فساد وجود دارد اظهار داشت: مبحث اصلی سلامت اداری، راهکارهای جلوگیری از مفاسد اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه حضرت علی (ع) راهکارهای بسیار ارزشمندی جهت مبارزه با فساد داشتند تصریح کرد: برکناری و مجازات کارگزاران مفسد یکی از راهکارهای این امام بزرگوار بوده است.

وی بازگرداندن بیت‌االمال، شایسته سالاری مدیران وظیفه‌شناس، نظارت و پیگیری مستمر‌، تامین معیشت مالی کارگزاران را از دیگر راهکارهای امام علی (ع) برشمرد و گفت: اگر در کشور ما از راهکارهای حضرت علی(ع) استفاده و عملیاتی شود دیگر هیچ مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان کم کاری، اهمیت ندادن به ارباب رجوع و موارد اینچنینی را نیز از مفاسد اداری دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مفاسد اقتصادی اشاره فرمودند و از جوانان جهت مطالبه‌گری این مهم نام بردند.

حسینی با تاکید براینکه فساد هیچ وقت از بین نمی‌رود ولی می‌توان راهکارهای کاهش فساد را مورد بررسی قرار داد تصریح کرد: در کشور ما قانونی که موضوع فساد را به صورت مستمر و احسنت پیگیری شود وجود ندارد و مطالبه‌گری مردم نیاز است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با اشاره به رئیس قوه قضائیه که با جدیت و قاطعیت در امر مبارزه با فساد در کشور ورود کرده‌اند افزود: در دنیا ۴۰ درصد کشف فساد توسط خود مردم پیگیری و افشا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مراجع دیگری نیز برای کشف جرائم و مفاسد اقتصادی در کشور وجود دارد تصریح کرد: باید مطالبه‌گری شود تا برای فساد قوانینی محکم و قاطع وضع شود.

وی با تاکید براینکه مدیر متخلف نباید هیچ جایگاهی در ادارات و سازمانها داشته باشد افزود: بایداز افرادی که فساد و موارد نظیر آن در ادارات را افشاگری می‌کنند حمایت شود و حتی موارد تشویقی برای افشای فساد در ادارات گذاشته شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با بیان اینکه نباید شخص افشاگر تنبیه شود و یا تنزل مقامی پیدا کند تصریح کرد: باید از نمایندگان مجلس درخواست شود تا از افرادی که گزارش فساد ارائه می‌کنند مورد حمایت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرند.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال

دور جدید برخورد با افراد متخلف در فوتبال ایران و دلال‌ها آغاز شده و بر این اساس اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش تابناک ورزشی، تسنیم نوشت؛ یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران جولان برخی مدیربرنامه‌ها و دلال‌هاست و هر چه به شروع فصل نقل‌وانتقالات نزدیک می‌شویم اتفاقات عجیب‌تر و بدتری رخ می‌دهد.

اکنون خبر رسیده که دور جدید برخورد با دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف آغاز شده است. در واقع مجموعه اقداماتی برای ساماندهی مدیران برنامه در فوتبال ایران در حال اجراست تا از آشفته‌ بازاری که هر سال شاهد آن هستیم تا حد امکان کاسته شود. شنیده می‌شود از جمله این اقدامات محرومیت و تعلیق تعدادی از دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف خواهد بود که از فصل نقل‌وانتقالات پیش‌رو آغاز خواهد شد.

فصل نقل‌وانتقالات بعد از پایان فصل جاری و در تابستان شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه