Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:26:38 GMT

برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۱۷۰

برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در رابطه با صدور سند برای املاک و اراضی در شهرک باستی هیلز لواسان گفت: برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود.

به گزارش ایسنا عبدالحسین رامشی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران در ارتباط با اراضی و ویلاهای باستی هیلز گفت: برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه ویلاهای ساخته شده  در باستی هیلز دارای سند هستند، بیان کرد: همه آنها خیر، البته تعداد دقیق را نمی دانم اما چیزی که در محدوده مستثنیات بوده برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است. یک قسمتی اراضی موقوفه بوده که با اشخاص قرارداد بسته شده و قسمتی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می دهیم و دولت اگر واگذار کند در اختیارات ما نیست.

رامشی افزود:  در مورد ساخت و ساز در اراضی ملی اطلاعی ندارم، در  قسمت پایین دست که اراضی مستثنیات بوده طبق قانون سند صادر شده است و مالکین اولیه از دهه ۴۰  سند گرفتند و بعد انتقال دادند و آخرین مالکش هم آقای مطهری نامی بوده که سند گرفته است.

وی گفت: برای اراضی ملی در استان تهران حدود ۹۶ درصد سند مالکیت صادر کردیم از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است. برابر قانون ۹ ماده حدنگار سازمان‌ها باید ظرف دو سال اسناد مالکیتشان را به روز و تک برگ کنند و بسیاری از سازمان‌ها اقدام نکردند که پیگیر این موضوع با همکاری معاونت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باستی هیلز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.

چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک

وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

افزایش حجم آگهی‌های فروش مسکن بر در و دیوار شهر | بازار مسکن در فصل پاییز چه وضعیتی خواهد داشت؟

نوروزی با تاکید بر این‌که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد:‌ اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

کد خبر 846550 برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن مسکن اجاره

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • بخش املاک دیوارمسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها