Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:28:39 GMT

صندوق ذخیره فرهنگیان "بانک" می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۱۲۵

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرحی برای تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به "بانک" در دست اجراست، گفت: در آموزش‌وپرورش نیروی انسانی حقوق‌بگیر و غیر شاغل داریم که در شغل دیگری فعالیت می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیمور علی عسکری؛ معاون حقوق و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در این گردهمایی اظهار کرد: بر مبنای برنامه وزیر که بر سه اصل صداقت، صمیمیت و صراحت استوار است، رفتار ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعاملی و سازنده بوده است و ادامه پیدا خواهد کرد.

بودجه تخصیصی نوسازی مدارس سه برابر شد

وی خاطرنشان‌کرد: در بحث مجلس تعامل با ذی‌نفعان کشوری و منطقه‌ای مدنظر است و مجلس باید هم پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد. از اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ما قانون ذاری می‌کنند بسیار استقبال می‌کنیم و خوشبختانه در بحث بودجه با آموزش‌وپرورش بسیار همراهی کردند به‌عنوان‌مثال در موضوع نوسازی مدارس بودجه تخصیصی سه برابر شد.

تبدیل صندوق ذخیره به بانک

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: در بحث قانون‌گذاری لوایحی همچون طرح پشتیبانی اداری، مالی و مدیریتی و اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک تبدیل شود، در دست اجرا و اقدام داریم. برای شفافیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیری‌های جدی انجام‌گرفته است و افرادی به دادگاه معرفی‌شده‌اند.

اجازه دخالت را به نمایندگان مجلس نمی‌دهیم

وی بابیان اینکه از نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم، اما دخالت را اجازه نمی‌دهیم، گفت: در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اصل نود و همچنین بخش‌ها و کمیسیون‌های دیگر مجلس حضور فعالی داشته‌ایم.

نیروی انسانی غیرشاغل حقوق دریافت می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به دوحوزه نیروی انسانی و هیئت تخلفات اداری، اظهار‌کرد: نیروی انسانی حقوق‌بگیر و غیر شاغل داریم که حقوق دریافت می‌کنند، اما در شغل دیگری فعالیت می‌کنند که در هیئت‌های تخلفات اداری پیگیری شده است.

وی درپایان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که با تلاش‌های صورت گرفته، در بحث املاک ساماندهی بسیار خوب و مطلوبی اتفاق بیفتد.

به گزارش تسنیم، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پشتیبانی نباید نظام آموزشی را از اهدافش غافل کند، اظهار‌کرد: سیاست‌های کلی و توافقی و جمعی در آموزش‌وپرورش باید در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار ما در اجرای سند تحول باشد، گفت: الگوی برنامه تعالی در مدرسه به‌عنوان الگو و ابزار مدیریتی است و الگوی تعالی تنها الگوی مهارتی در سطح کشور برای اداره مدارس است بنابراین اگر الگوی دیگری برآمده از مدرسه باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه فعلاً الگوی تعالی برنامه مناسبی در مدارس است و این الگو مورد بازنگری قرارگرفته است، تصریح‌کرد: ابعاد آموزشی در این الگو مانند توسعه مشارکت و مفاهیم مدیریتی در آن وجود دارد. در این طرح بر بخش خودارزیابی متمرکز خواهیم شد بنابراین فعالیت‌هایی در قالب ۴ میز در قالب طرح تعالی در مدارس در حال اجراست.

کمرئی با اشاره به اینکه الگوی تعالی ابزار مدیریتی است و هیچ تعارضی با برنامه‌های سند تحول ندارد بلکه ابزار تحقق آن است، اظهار‌کرد: توانمندکردن مدیران ازجمله ویژگی‌های طرح تعالی است و براساس سند برنامه‌ها را پُر خواهد کرد لذا تبیین مفهوم مدرسه‌محوری و تمرکز روی گروه‌های آموزشی ازجمله برنامه‌ها است.

گروه‌های آموزشی تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان

وی گروه‌های آموزشی را تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان برشمرد و تصریح کرد: مرکز اصلی کانون یادگیری و یاددهی کارگروه‌های آموزشی است. همچنین کارگروه‌های آموزشی، کانون اصلی توسعه حرفه‌ای است بنابراین روی ابعاد مهارتی و رشد توانمندی‌ها تمرکز داشته باشیم بنابراین جشنواره‌ها، اجتماعات یادگیری و کارگاه‌های آموزشی از جمله مصادیق توسعه حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه گفت: توسعه محیط‌های یادگیری، حضور مدیران در برنامه‌ها و تقویت پژوهش سرا‌ها ازجمله برنامه‌های این معاونت است.

وی بر عدم‌تغییر کاربری هنرستان‌ها، جدی گرفتن برون‌سپاری و تحلیل نتایج تأکید و عنوان کرد: عدم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مهارت‌آموزی مهم‌ترین مشکل در این حوزه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک فرهنگیان سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد