Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور ما ایران در زمینه تولید فرش بسیار شناخته شده و امروزه از فرش ماشینی ایرانی به عنوان فرشی مرغوب و درجه نام برده می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابراعلام فرش مرداس،  اغلب اوقات، نام و آوازه ایران با فرش دستباف شنیده می‌شود. هر چند که این تنها زمینه شناخته‌شدن صنعت فرشبافی ما نیست بلکه امروزه از فرش ماشینی ایرانی نیز به عنوان فرشی مرغوب و درجه یک نام برده می‌شود و شهر کاشان که اولین شهر ایران در تولید فرش ماشینی بوده، به عنوان پایتخت فرش ماشینی جهان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشان در صنعت فرش ماشینی پیشرو بوده و امروزه توانسته به یکی از اصلی‌ترین مراکز تولید آن تبدیل شود به طوری که می‌توان گفت فرش ماشینی کاشان از بهترین تولیدات در این زمینه محسوب می‌شود.

چگونه فرش ماشینی کاشان به فرشی بی‌رقیب تبدیل شد؟

کاشان که از سال‌های بسیار در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت داشته، اکنون نیز قطب اصلی تولید شناخته می‌شود و حدود ۹۶% از تولیدات فرش ماشینی ایران را به عهده دارد همچنین می‌توان گفت در زمینه محصولات صادراتی نیز سهم بسیاری دارد که بخشی از این موضوع به اصالت و هنری است که در تولیدات فرش ماشینی کاشان وجود دارد. از آنجایی که این شهر قدمت دیرینه‌ای در صنعت فرشبافی دارد، طرح و نقشه این فرش‌ها زیبایی بی‌نظیری دارند و رنگ‌ها به طرز ماهرانه‌ای در بافت فرش به کار رفته‌اند.

این حجم از زیبایی و تنوع در نقشه و رنگ‌بندی فرش در نگاه اول هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند ولی این تمام دلایل برتری فرش کاشان نیست بلکه جنس و کیفیت عالی آن را به محصولی بی رقیب تبدیل کرده است. در این تولیدات از بهترین نوع مواد اولیه از جمله نخ‌ها، الیاف و ... استفاده می‌شود که با وجود به کارگیری ماشین‌آلات پیشرفته و مدرن دنیای امروز هر مشتری را وادار به خرید فرش کاشان می‌کند. انواع فرش ماشینی کلاسیک کاشان به صورت فرش ۱۵۰۰ شانه که ریزبافت‌ترین فرش ماشینی جهان است، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه تا نمونه‌های ضخیم‌تر یعنی فرش ۷۰۰ شانه در بازار وجود دارند که بسته به فضای مورد استفاده و مناسب با هر بودجه‌ای محصولی با کیفیت ارائه داده‌اند. البته تنها تولیدات فرش کاشان به فرش ماشینی کلاسیک ختم نشده و انواع فرش ماشینی مدرن، فانتزی و حتی فرش ‌ترک را نیز شامل می‌شود.

در خرید فرش ماشینی دقت بیشتری به خرج دهید!

شاید بتوان گفت همزمان با رشد و ارتقاء تولیدکنندگان داخلی در زمینه فرش ماشینی، محصولاتی با نام فرش ماشینی کاشان ولی با کیفیت پایین توسط تولیدکنندگان سودجو ارائه می‌شود؛ محصولاتی که از فرش ماشینی اصیل و با کیفیت کاشان تنها نام آن را یدک می‌کشند. دلیل اصلی این موضوع عدم آگاهی کافی خریداران است؛ خریداری که تنها برای خرید فرش کاشان و اعتبارسنجی به برچسب و چرم درج شده پشت فرش اکتفا می‌کنند، غافل از این که عده‌ای سودجو فرش‌هایی با کیفیت پایین را به جای نمونه‌های اصلی ارائه می‌دهند.

با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و دستمزد کارگران، تولیدکنندگان نامعتبر برای پایین نگه داشتن و ثبات قیمت فرش کاشان، فرش‌ها را با شانه و ‌تراکمی پایین‌تر بافته و ارائه می‌دهند که بسیار هم سنگین وزن هستند که قطعا می‌توان از آن به عنوان فرش ماشینی تقلبی نام برد چون کیفیت و زیبایی فرش را تحت شعاع قرار می‌دهد. همان قدر که نخ‌های مرغوب و درجه یک هیت ست شده می‌توانند در بهبود کیفیت فرش موثر باشند، استفاده از نخ و چله نامرغوب نیز باعث ایجاد پرزدهی و عدم استقامت و پایداری نخ‌ها و در نتیجه نزول کیفیت فرش ماشینی می‌شود.

برای خرید فرش کاشان چه میزان بودجه لازم است!؟

فرش از آن دسته کالاهایی است که با توجه به بودجه‌های متفاوت می‌توان نمونه‌ای مناسب را در بازار پیدا کرد. اما این مسئله نیز بسیار اهمیت دارد که قیمت واقعی فرش ماشینی چقدر است و اصلا هزینه بالا نسبت به کیفیت و زیبایی ارزش دارد یا نه! این موضوع مرا به یاد ضرب المثلی معروف می‌اندازد که هیچ گرانی بی دلیل نیست! دقیقا این موضوع در مقوله فرش بسیار صدق می‌کند و کالایی‌هایی به قیمت‌های پایین‌تر اصالت و کیفیت خوبی ندارند و همین امر اعتماد خریدار را از بین می‌برد. بنابراین تنها راه خرید فرش ماشینی کاشان مراجعه به فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه اینترنتی معتبر و شناخته شده است.

فروشگاه‌هایی که مجوزهای لازم و استاندارهای واقعی داشته و در صورت بروز مشکل، متعهد به جبران خسارت شما هستند. طبیعتا بین این دو شیوه، خرید اینترنتی فرش هزینه‌های جانبی کمتری دارد و از  این رو فروشندگان با کم کردن حاشیه سود فرش‌ها را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند. اما برای صحت اعتبار همین فروشگاه‌های اینترنتی فرش نیز باید مواردی مانند نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ثبت ملی و مواردی از این دست را بررسی کنید.

این که شما فرش کاشان را به شیوه خرید اینترنتی و ارزان‌تر تهیه کنید نه تنها شک برانگیز نیست بلکه حساب و کتاب منطقی نیز دارد چون هزینه‌های فروشگاه‌های فیزیکی با فروشگاه‌های اینترنتی بسیار متفاوت است اما در نهایت فراموش نکنید هیچ یک از محصولات فرش کاشان با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت رایج در بازار عرضه نمی‌شوند مگر این که فرش‌ها از نمونه‌های تقلبی باشند و این دقیقا مصداق اصلی جمله معروفیست که می‌گوید هیچ ارزانی بی دلیل نیست. بنابراین بهتر است قبل از خرید هر یک انواع فرش کاشان به دقت این موضوع را بررسی کنید!

 انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی فرش کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ توحید فارسی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تعقیب این متهمان پس دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه معامله پول‌های تقلبی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران با کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی محل مورد نظر را شناسایی، و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات منسجم ۲ نفر را حین معامله دینارهای تقلبی دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ فارسی در بازرسی از متهمان و محل مورد نظر مقدار ۳۶۰ هزار دینار تقلبی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی مراغه تاکید کرد: شهروندان ارزهای خارجی مورد نیاز خود را از صرافی‌های رسمی و معتبر خریداری کنند تا مورد سوء‌استفاده سودجویان و کلاهبرداران قرار نگیرند.

کد خبر 6088634

دیگر خبرها

  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟