Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@14:08:23 GMT

بازگشت سازمان‌های بین المللی به مناطق ناآرام سودان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۲۳۷

بازگشت سازمان‌های بین المللی به مناطق ناآرام سودان

شورای حاکمیتی سودان با گروه‌های مسلح این کشور توافق کرد که فعالیت سازمان‌های بین المللی بشردوستانه در مناطق درگیری و جن گزده این کشور از سرگرفته شود. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در زمان حاکمیت نظام عمرالبشیر بر سودان فعالیت سازمان های بین المللی بشردوستانه در مناطق جنگی این کشور متوقف شد اما با سرنگونی این نظام و تشکیل دولت انتقالی در سودان، این دولت با  گروه های مسلح وارد مذاکره شد که دراثر آن ، دو طرف درباره ساختار مذاکرات صلح به توافق رسیدند و قرار شد گروه های مسلح در شورای حاکمیتی نماینده ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای حاکمیتی سودان گفت: این شورا با گروه های مسلح توافق کرده است تا سازمان های بین المللی فعال در عرصه کمک های بشر دوستانه باردیگر به مناطق درگیری و جنگزده در سودان باز گرداند و فعالیت خود را از سربگیرند.

محمد حسن التعایشی که در نشست " آینده صلح در سودان " سخن می گفت، با اشاره به نشست صلح جویا اظهار داشت: نظام پیشین خارطوم ده ها نشست با گروه های مسلح سودانی برای پایان دادن به جنگ داخلی برگزار کرد، اما این نشست ها هیچ دستاوردی به همراه نداشت. دولت انتقالی خارطوم با برگزاری یک نشست در پایتخت سودان جنوبی توانست گام اساسی در مسیر تحقق صلح در کشور بردارد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون،  وی افزود: مقامات خارطوم با نمایندگان گروه های مسلح در جوبا توافق کردند، سازمان های بین المللی فعال در عرصه بشر دوستانه که در زمان عمرالبشیر از مناطق درگیری بیرون رانده شده بودند، بار دیگر به این مناطق بازگردند و کمک های خود را به مردم جنگزده از سربگیرند و ما تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و امنیت در کشور به کار خواهیم بست.

در سال 2009 نظام عمرالبشیر 13 سازمان بین المللی فعال در عرصه کمک های بشردوستانه را به اتهام جاسوسی برای بیگانگان از سودان بیرون راند. این سازمان ها در منطقه دارفور واقع در غرب سودان فعال بودند. این اقدام عمرالبشیر بعد از آن صورت گرفت که دادگاه بین المللی کیفری لاهه او را به ارتکاب جنایات جنگی در دارفور متهم کرده بود.

سودان| تلاش برای عضویت گروه‌های مسلح در شورای حاکمیتی

این عضو شورای حاکمیتی با مهم ارزیابی کردن توافقات نشست جوبا تصریح کرد: بیانیه جوبا ارکان صلح در کشور را پی ریزی کرد و شرکت کنندگان در آن معتقدند بودند: اگر در شرایط کنونی به صلح دست نیابیم،  نسل های آینده  فرصت دستیابی به صلح را هرگز پیدا نخواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل دولت انتقالی و اعلامیه قانون اساسی گفت: بر اساس مذاکرات صلح دولت خارطوم با گروه های مسلح امکان ایجاد تغییر در سند اعلامیه قانون اساسی و دولت انتقالی وجود دارد.

این عضو شورای حاکمیتی از کشورهای دوست سودان در مجامع بین المللی و منطقه ای خواست که خارطوم  را در برقراری صلح و ثبات در سودان یاری دهند.

انتهای پیام

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد

نشست مشترک خبری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست خبری اظهارداشت: از حضور آقای گروسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تشکر می‌کنم گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی را داشتیم.

وی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند، ولی آقای گروسی و بنده اعتقاد داریم که بیانیه مشترک مبنای خوبی بین ما است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این سفر و گفت‌وگوهایی که داشتیم این خط مبنا را به عنوان نقشه راه خود مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم و این ملاحظه را هم داشتیم که به دلیل برخی موضوعات حرکات و روند تعاملات دو طرف کُند شده است ولی امروز با مروری که بر بیانیه مشترک داشتیم این امیدواری ایجاد شد که این خط مبنا را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: بخس اول صحبت‌های ما موارد گذشته‌ای که در قالب برجام تحت عنوان پی ام دی بسته شده بود و آغشته با موضوعات سیاسی و پیرامونی هست و همواره با الزامات خودش مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نباید به دیگر بخش‌ها تسری پیدا کند. در بخش اول موضوع مهم بحث دو مکان باقیمانده است و خوشبختانه این دو مکان بسته شده و ناترازی مواد نیز بسته شده است و دو مکان از چهار مکان باقیمانده است.

اسلامی عنوان کرد: بخش دوم مرتبط با وضعیت موجود است که در چارچوب پادمان و آن پی تی و ملاحظاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، برای کاستی‌ها و انتظاراتی که وجود دارد اقداماتی متقابل و هماهنگ را انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: بخش سوم گام‌های آینده و انتظارات متقابل و نقشی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد است که می‌تواند برای برداشتن موانعی که عمدتاً سیاسی است تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: توافق کردیم برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف بر روی زمانبدی‌ها و آیتم‌های این سه بخش گفت‌وگو داشته باشند؛ این آغاز یک فرایند است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751423

دیگر خبرها

  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی