Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ برروی سایت مرکز سنجش پزشکی قرار گرفت. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ که به دلیل وقوع سیل در برخی مناطق کشور به تعویق افتاد در روز‌های ٢٧ و ٢٨ تیرماه برگزار شد. در این آزمون تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت‌نام کردند که در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته‌ھای گروه پزشکی سال تحصیلی ٩٨-٩٩ می‌توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

کلیه پذیرفته شدگان لازم است جھت ثبت‌نام براساس رشته و دانشگاه محل قبولی، اصل، کپی و اسکن مدارک مورد نیاز را آماده و اواخر ھفته چھارم شھریور طبق زمانبندی اعلام شده در سایت دانشگاه پذیرفته شده، جھت ثبت‌نام به آموزش آن دانشگاه مراجعه کنند.

پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه، ملزم به مراجعه به سامانه‌ھای مذکور جھت اطلاع از زمان، مکان، مدارک و نحوه ثبت نام هستند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره‌ھای کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای‌عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ھر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاھی کامل تعیین کرده بنابراین هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواھد گرفت.

مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواھد گرفت. درصورت محرز شدن «عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب»، «واجد شرایط نبودن فرد جھت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه»، «مغایرت و عدم صحت مدارک» و «مغایرت اطلاعات اعلام شده» از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات ھئیت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ھا با داوطلب برخورد خواھد شد.

مدارکی که باید توسط پذیرفته‌شدگان سھیمه آزاد، سھمیه رزمندگان، دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتش و بقیه الله «عج» و استعدادھای درخشان ارائه شود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

عدم مراجعه و ثبت‌نام ھر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ‌ھای مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و ھیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواھد شد.

پذیرفته شدگانی که پس از ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دھند یا جھت ثبت‌نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بھداشت برای این مقطع را ندارند. افرادی که در دانشگاه‌ھا در دوره‌های شھریه‌ای پذیرفته شده اند مشمول این بند نمی‌شوند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بھداشت و درمان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده‌اند ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در ھر دو محل، قبولی آن‌ھا در رشته ھای مربوط به وزارت بھداشت در ھر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

کلیه متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که از طریق دانشگاه جھت استفاده از این تسھیلات معرفی شده و در آزمون شرکت کرده‌اند دقت کنند از فرصت یکبار خود استفاده کرده‌اند و دیگر مجاز به استفاده از این سھمیه نیستند.

کلیه پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخابی حائز شرایط پذیرش از نظر علمی، پذیرفته شده‌اند. بسیاری از پذیرفته‌شدگان در اولویت‌ھای بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب هستند.

با توجه به اینکه فرد با آگاھی کامل انتخاب رشته محل کرده و چندین نوبت امکان تغییر و ویرایش وجود داشته است، لذا به ھیچ عنوان جابجایی در اولویت ھای رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.

یکی از شرایط پذیرش در سھمیه‌ھای رزمندگان و ایثارگران و استعدادھای درخشان با آزمون کسب حدنصاب لازم است، لذا داوطلبان این سھمیه‌ھا که حد نصاب لازم را کسب نکرده اند، حائز شرایط پذیرش در این سھمیه نشده‌اند.

به عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پذیرش دارای حد نصاب بوده و مجاز به انتخاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله «به اندازه ظرفیت پذیرش» حائز حد نصاب لازم نشده است. ھمچنین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سھمیه‌ھا علیرغم کسب حدنصاب، جزء پذیرفته شدگان نباشند، که به دلیل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سھمیه است.

افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده‌اند، مجدداً کارنامه‌ای در رابطه با رشته - محل‌ھایی که انتخاب کرده‌اند دریافت می‌کنند که جایگاه داوطلب را در ھر یک دانشگاه ھای انتخابی‌اش در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده اند نشان می‌دھد.

ھرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نھایی، براساس اعلام دانشگاه‌ھای متقاضی منوط به طی مراحل اخذ مجوز مربوطه از شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است؛ اگر دانشگاھی بعد از زمان انتخاب رشته محل مجوزی کسب کرده و یا به ھر دلیل متعاقباً ظرفیت جدید اعلام کرده باشد و یا دانشگاه ھایی که به دلایل مختلف ظرفیت پذیرش آنھا تکمیل نشده و ھمه این دانشگاه‌ھا درخواست معرفی افراد جدید و یا افراد جایگزین کنند، پس از تصمیم گیری در مراجع ذیربط و موافقت با پذیرش جدید و یا تکمیل ظرفیت، از نیمه مھر ماه به بعد نسبت به این مرحله اقدام خواھد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم

به گزارش «تابناک»، ایرج فاضل در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آثار مشکلاتی که برای دانشجویان طرحی ایجاد شده، کمبود پزشک و خالی ماندن رشته‌های تخصصی به تدریج با جدی شدن خطر واردات پزشک و نیازمند شدن به اعزام بیماران به خارج خودش را نشان خواهد داد. مجموع این مشکلات به افول پزشکی در ایران منجر می‌شود. امروز استقبال از رشته پزشکی در کنکور یا ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی با مشکل جدی مواجه شده به گونه‌ای که در آزمون‌های اخیر، حتی یک داوطلب برای جراحی عروق نداشتیم و به همین ترتیب، بعضی دیگر از رشته‌های تخصصی هم خالی می‌ماند و باید 10 سال دیگر، متخصصان این رشته‌ها را از خارج وارد کنیم و دوباره بیماران را برای جراحی‌های تخصصی به خارج بفرستیم.

وی ادامه داد: این مشکلات در حالی ایجاد شده که طی دهه‌های گذشته، مجاهدت‌های بسیار زیادی برای درخشش پزشکی کشور صرف شد اما عواملی که به دنبال فقیر کردن پزشکان مملکت هستند، سناریوی مشکلات را ایجاد کردند که با چنین شرایطی، من آینده را به هیچ ‌وجه خوب نمی‌بینم و دوباره به همان جایگاه قبلی باز خواهیم گشت. یک عده جاهل فکر می‌کنند با این سناریوها به مردم خدمت می‌کنند ولی هدف اصلی این افراد، موذیانه‌تر از این حرف‌هاست و هدف اصلی، از بین بردن آینده پزشکی این کشور بوده که البته باید از خودشان پرسید که در ازای این وضع، چه نفعی نصیب این افراد می‌شود اما به نظر من، این اقدامات نوعی خیانت به کشور است.»

فاضل در تحلیل دلیل کم بودن رشد تعرفه‌های خدمات درمانی در سال جاری و سایر مشکلاتی که برای جامعه پزشکی ایجاد شده آن هم درحالی که جامعه پزشکی، یک گروه مرجع در کشور و همه کشورها محسوب می‌شود، گفت: «تعرفه‌های درمان پیش از این هم تغییرات اساسی نداشته و حالا هم رشد 35درصدی تعرفه‌ها مطلقا کافی نیست. اما پزشکان تنها گروه مرجع دچار مشکل نیستند. معلمان عزیز و زحمتکش این کشور، هر روز باید برای حقوق‌های ناچیزی که می‌گیرند کنار خیابان جمع شوند. همان جاهلانی که گفتم، گروه‌های مرجع کشور را نشانه گرفته‌اند. معلمان و پزشکان گروه‌هایی هستند که مردم به خدمات این گروه‌ها بیشترین نیاز را دارند و ضربه زدن به این گروه‌ها، کاملا حساب شده است و به نفع مملکت نیست.»

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان