Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:52:11 GMT

علایی:مسئولیت پذیری موجب توسعه منطقه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۵۴۹

علایی:مسئولیت پذیری موجب توسعه منطقه خواهد شد

به گزارش برنا؛ ۴۲ امین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس اباد با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی و فضای مجازی به ریاست فرماندار و با حضور دستگاههای عضو ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار گردید.

فرماندار شهرستان پارس اباد در ابتدای این جلسه با تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس و ذکر خیر از بازماندگان دوران دفاع حق بر باطل و نام آوران ایثار و شهادت، از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ۸ محرم در شهرستان پارس اباد تقدیر کرد و گفت: عزاداری ۸ محرم به نوعی تداعی گر ماهیت برجسته مردم شهرستان پارس آباد و خصوصیات بارز آنان بعنوان پرچمداران عاشورا و عزاداری امام حسین ع بود تا ذهنیت مردم اقصی نقاط کشور و استان از وقوع رویدادهایی ناگواری همچون مرحوم آتنا که موجب زیر سوال بردن فرهنگ مردم منطقه شده بود،شستشو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایی همچنین از عوامل و مشارکت کنندگان دستگاههای مجری ازدواج آسان بعنوان یک فرهنگ ناب ایرانی اسلامی تجلیل کرد و گفت: اجرای چنین برنامه های تاثیرگذاری موجب تثبیت و تقویت فرهنگ بومی و ترویج آیین های اصیل محلی در هر منطقه و شهر و استانی می شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس آباد،آسیب های فضای مجازی را یک تهدید جدی برای خانواده ها و جوانان دانست و تصریح کرد:آمار و زمان استفاده از محیط فضای مجازی در جامعه ما بسیار نگران کننده است و باید راه های پیشگیری و آگاهی از مضرات این فضا و تبدیل آن به فرصت بهینه و درست را نیز یاد بگیریم.

علایی بهترین راه پیشگیری و آگاهی از خطرات و مضرات فضای مجازی را در استفاده بهینه و درست از این فضا عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دستگاهها می توانند با دعوت از عوامل و متخصصین پلیس فتا جامعه هدف خود را از خطرات و پیامدهای این نرم افزار وسیع مطلع و به روز نمایند تا دستگاهها نیز متعاقبا جامعه هدف خود را به علم روز فضای مجازی و آگاهی از خطرات آن تسلیح نمایند.

وی برگزاری همایش ها و جشنواره های متعدد در راستای اطلاع رسانی و آگاهی و آشنایی با مضرات فضای مجازی از سوی دستگاهای متولی عضو ستاد ساماندهی را ضروری توصیف کرد و تشریح کرد: تهدیدات فضای مجازی همچون دریای خروشانی است که هر کس شنا بلد نباشد در آن غرق شده و زنده نخواهد ماند اما کسانی که راههای مقابله با آن را یاد گرفته اند ،به سلامت از خطرات آن رهایی خواهند یافت و غرق منجلاب درون این فضا نخواهند شد.

فرماندار با تاکید بر اینکه  مسولیت پذیری مسئولان در قبال مسائل و مشکلات ،یکپارچگی و توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت ،یادآور شد: وظیفه ماست در قبال مسائل و مشکلات و موضوعات شهرستان و منطقه مسئولیت داشته و بی تفاوت از کنار مسائل رد نشویم تا جامعه ای پویا و غنی داشته باشیم.

در پایان این جلسه از کارکنان خانمها و آقایانی که در راستای اجرای برنامه های ازدواج آسان متقبل زحمات و خدمات خیر شده بودند،با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی جامعه خانواده فتا مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در «نشست مدیریت نوآورانه برای مقابله با حوادث و سوانح برای دستیابی به توسعه پایدار» که در حاشیه هشتادمین نشست سالیانه اسکاپ در بانکوک انجام شد، اظهار کرد: تعداد و شدت سوانح طبیعی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و این نشانگر ضرورت استفاده از ابزاری برای سازگاری با این شرایط جدید است.

وی با بیان اینکه گنجاندن مسائل مربوط به کاهش خطر بلایا در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی توسعه کشورها و ارتقای مدیریت اطلاعات بلایا صرفاً یک تلاش فنی نیست، افزود: این در درجه اول یک موضوع سیاستی و فرآیند حاکمیتی است. دولت‌ها نقشی محوری به عنوان تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایفا می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی، محلی و بخشی نه تنها آسیب‌پذیری و خطر جدیدی ایجاد نمی‌کند، بلکه به طور مهمی به کاهش خطرات موجود و افزایش انعطاف‌پذیری افراد و سیستم‌ها کمک می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران، بر این باورم که گنجاندن بحث کاهش خطر بلایا و مقاوم‌سازی در تمام ابعاد برنامه‌های توسعه ملی، بخشی و محلی و ارتقای مدیریت اطلاعات و داده‌ها مربوط به خطرات بلایا، برای دستیابی به جامعه‌ای امن‌تر و توسعه تاب‌آور، فراگیر و پایدار ضروری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دستیابی به اهدافمان، چند اقدام حیاتی باید انجام شود. ما باید توانایی‌های خود را برای درک بهتر، ارزیابی و نظارت بر خطرات بلایا به شیوه‌ای سازگار با خطرات متعدد بهبود بخشیم. این امر امکان پیش‌بینی مؤثرتر و هشدار زودهنگام خطرات و بلایا را فراهم می‌کند.

منظور بیان کرد: مایلم ابتکار مهم دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد «هشدار اولیه برای همه» و چهار مؤلفه حیاتی آن را برجسته کنم، اما همچنان نیاز به «پیش‌بینی و هشدار اولیه بر اساس تأثیر بلایا» وجود دارد تا ما را قادر سازد که نه‌تنها وقوع خطرات را به‌موقع و دقیق‌تر پیش‌بینی نموده و هشدار دهیم، بلکه اثرات منفی احتمالی و تلفات و خسارات خطرات را نیز پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات لازم از قبل برای کاهش تلفات و خسارات احتمالی، مستلزم تعهد و مشارکت همه بخش‌ها و بازیگران توسعه اقتصادی- اجتماعی برای ارائه داده‌ها و اطلاعات لازم در مورد انواع آسیب‌پذیری‌های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی برای اندازه‌گیری خطرات، زیان‌ها و آسیب‌های احتمالی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای دستیابی به چنین دستاوردی، ما باید رویکرد توسعه مبتنی بر ریسک را اتخاذ و به کار ببریم و اطمینان حاصل کنیم که همه ابتکارات توسعه از طریق بررسی دقیق خطرات بالقوه برای محافظت از جوامع، زیرساخت‌های حیاتی و دستاوردهای محیطی طراحی شده‌اند. به‌علاوه، تلاش‌ها باید در جهت برطرف کردن عوامل زیربنایی عامل بلایا باشد. از جمله شهرنشینی سریع و بدون برنامه، تخریب محیط زیست و نابرابری‌های اجتماعی، برای ایجاد جامعه‌ای انعطاف‌پذیرتر.

منظور ادامه داد: در نهایت، گنجاندن مباحث مربوط به خطر بلایا در سیاست‌گذاری کاربری زمین ضروری است تا با ارزیابی ریسک وقوع فاجعه، تدوین و اجرای سیاست‌هایی برای کاهش خطر در مناطق شهری و روستایی ممکن شود.

وی بیان کرد: از طریق این اقدامات هماهنگ، می‌توانیم زمینه توسعه پایدار و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی را فراهم کنیم و از ایمنی و رفاه جوامع خود برای نسل‌های آینده محافظت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش مؤثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی ملی، محلی و بخشی برداشته است.

منظور تاکید کرد: بدین منظور باید یک گروه کاری دائمی در زمینه علم، سیاست‌گذاری، پیوند اقدام برای مدیریت و کاهش خطر بلایا تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی در کشور ایجاد شود.

کد خبر 6088876 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده